بهترین محتوا کدام است | انواع فرمت‌های ‌تولید محتوا و کاربردهای آن‌ها را بشناسید

بهترین محتوا کدام است
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

بهترین نوع محتوا را با توجه به نیاز و سلیقه مخاطبان تولید کنید

برای تولید بهترین محتوا، ابتدا بهتر است با انواع محتواها آشنا باشیم. به‌این‌ترتیب، می‌‌‌توانیم بهترین آن‌ها را مطابق با نیاز و سلیقه مخاطبان تولید کنیم. وقتی‌که شما به تولید محتوا از هر نوعی می‌‌‌پردازید، مخاطب از آن برای افزایش دانش خود یا به‌عنوان سرگرمی استفاده می‌کند. یک محتوا می‌‌‌تواند در قالب یک مقاله علمی، فیلم آموزشی یا پادکست به مخاطب عرضه شود. در این مطلب با انواع محتوا آشنا می‌‌‌شویم و پی خواهیم برد که بهترین محتوا کدام است.

انواع محتوا را از لحاظ فرمت بشناسید

محتواها دارای انواع مختلفی هستند. برای مثال، شما ممکن است یک محتوای متنی خاص را در مجله‌ای علمی منتشر کنید که طبیعتا مخاطب این نوع محتوا دانشجویان و اساتید خواهد بود. از طرفی هم ممکن است، محتوای متنی خود را در وبلاگ خود با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه به بررسی انواع محتواها خواهیم پرداخت:

بهترین محتوا کدام است

  • محتوای متنی: در سال‌های ‌اخیر، با وجود پیشرفت تکنولوژی، هنوز هم محتواهای متنی جایگاه خود را در میان مخاطبان به‌خصوص جوامع علمی حفظ کرده‌اند و محتواهای ویدئویی یا تصویری نتوانسته‌اند جایگزین آن‌ها شوند. برای مثال، یک مقاله علمی که در آن استانداردهای لازم حفظ شده است، می‌‌‌تواند به یک مرجع معتبر تبدیل شود. از این رو، در پاسخ به این پرسش که بهترین محتوا کدام است؛ شاید بتوان از محتوای متنی نام برد
  • محتوای تصویری: این محتوا در قالب‌های ‌گوناگونی تولید می‌‌‌شود. از جمله بسترهای مهم برای انتشار محتواهای تصویری، شبکه‌های ‌اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک هستند. به‌طورکلی، تولید محتوای تصویری ساده‌تر و در عین حال جذاب‌تر از محتواهای متنی است. اینفوگرافیک از جدیدترین انواع محتوای تصویری به شمار می‌آید.
  • محتوای صوتی: محتوای صوتی نیز یکی دیگر از بهترین انواع محتوا است. وقتی‌شما به یک کاست قدیمی از خواننده محبوب خود گوش می‌‌‌کنید، حسی نوستالژیک در شما تداعی می‌‌‌شود که تجربه‌ای شیرین را برای شما رقم خواهد زد. محتوای صوتی یکی از قدیمی‌ترین انواع محتوا نیز به شمار می‌‌‌آید که با پیدایش رادیو، اولین نمونه‌های ‌محتوای صوتی نیز منتشر شد
  • محتوای ویدئویی: در سال‌های ‌اخیر و با گسترش اینترنت، تولید محتواهای ویدئویی رشدی چشمگیر داشته‌ و جای خود را در میان مخاطبان باز کرده‌اند. از این رو، محتوای ویدئویی به یکی از بهترین انواع محتوا تبدیل شده است. مهم‌ترین وجه تمایز محتواهای ویدئویی نسبت به سایر انواع محتوا، جذابیت بیشتر آن‌ها است؛ طوری که سلایق تمامی گروه‌های ‌سنی را پوشش می‌‌‌دهد

بهترین محتوا کدام است؟

محتوای هر سایت یا وبلاگ در فرمت‌های گوناگونی ارائه می‌‌‌شود. اما در این بین محتواهای متنی و ویدئویی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. هرچند محتواهای ویدئویی می‌‌‌تواند جذاب‌تر از محتوای متنی باشد؛ اما ارائه محتوای متنی برای هر وب‌سایت ضروری است. حال به مقایسه انواع محتوا می‌‌‌پردازیم.

بهترین محتوا کدام است

بررسی انواع محتوا از نگاه کاربران

جذابیت هر محتوا از اهمیت بالایی در جلب نظر کاربران برخوردار است. برای مثال، برای جذاب‌تر کردن هر محتوای متنی می‌‌‌توان از تصاویر و محتوای اینفوگرافیک کمک گرفت. بنابراین، در ارائه هر محتوا در کنار غنی بودن متن، باید به جذابیت آن نیز توجه کرد. به این ترتیب، با افزایش تعداد بازدید از وب سایت و بهبود نرخ CTR، رتبه‌بندی وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل نیز ارتقا خواهد یافت.

بررسی انواع محتوا از لحاظ هزینه؛ بهترین محتوا از این حیث کدام است

چنانچه قصد داشته باشید بهترین محتوا را برای وب سایت خود تولید کنید، مسلما باید هزینه بیشتری را نیز برای این کار در نظر بگیرید. از این حیث تولید محتوای ویدئویی بسیار هزینه‌برتر از سایر محتواها از جمله محتوای متنی است. در عین حال تهیه یک محتوای ویدئویی به زمان بیشتری نیز نیاز دارد. بنابراین، اگر کسب‌وکار خود را به تازگی شروع کرده‌اید و به دنبال ارائه یک محتوای مقرون‌به‌صرفه هستید، محتوای متنی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر باز هم می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید می‌توانید از سبک بازنویسی محتوا استفاده کنید.

بررسی انواع محتوا از نظر صرف زمان

یکی از راه‌های ‌بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، تولید انواع محتوا در حجم بالا است. این موضوع در مورد کسب‌وکارهایی که به‌تازگی وب سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌‌‌کند. بنابراین، طبیعی است که این قبیل وب سایت‌ها باید محتوای خود را در کوتاه‌ترین زمان و در حجم بالا تولید کنند. در این مورد، در پاسخ به پرسش بهترین محتوا کدام است، می‌‌‌توان محتوای متنی را انتخاب کرد. چرا که برای تولید یک محتوای خوب و باکیفیت، نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید؛ در حالی که برای تولید یک محتوای ویدئویی باید دست کم یک هفته زمان صرف کرد.

بررسی انواع محتوا از لحاظ رتبه‌بندی در موتورهای جستجو

اگرچه موتورهای جستجو از جمله گوگل انواع محتوا را پوشش می‌‌‌دهند؛ اما به نظر می‌‌‌رسد که محتوای متنی برای موتورهای جستجو در اولویت قرار دارد. چرا که تشخیص محتوای متنی برای آن‌ها آسان تر است و با استفاده از الگوریتم های هوشمند خود می‌‌‌توانند محتوا را از نظر یونیک بودن بسنجند.

بهترین محتوا کدام است

با ترجمه بازار، محتوای متنی حرفه‌ای تولید کنید

در سال‌های ‌اخیر با گسترش اینترنت و دیگر ابزارهای ارتباطی، محتواها نیز در فرم‌های ‌جدیدی تولید می‌‌‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به محتوای ویدئویی و تصویری اشاره کرد. شما پیش از تولید محتوای متنی باید شناختی درست از انتظارات مخاطبانتان داشته باشید و با توجه به موضوعی که می‌‌‌خواهید روی آن کار کنید، بهترین فرم از تولید محتوا را انتخاب کنید. به این منظور لازم است برای تولید بهترین نوع محتوا، از به‌روزترین نرم‌افزارها استفاده کنید و از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌های ‌تولیدکننده انواع محتوای متنی، ترجمه بازار است. شما در ترجمه بازار می‌توانید به کمک برون سپاری تولید محتوا انواع محتواهای متنی یونیک را سفارش بدهید و از آن‌ها برای جذب مخاطبین خود استفاده کنید. باید اشاره کرد که منابع محتواهای تولیدشده در ترجمه بازار، از بهترین منابع انگلیسی زبان و معتبر هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی