شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان؛ دارای شرایطی خاص

سازمان سنجش کشور هرساله از میان متقاضیان پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسان، زبان و هنر اقدام به پذیرش دانشجومعلم در مقطع کارشناسی می‌‌کند. این دانشجویان باید تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‌های ‌تربیت دبیر شهید رجایی یا دانشگاه فرهنگیان پشت سر بگذارند که دارای شرایط پذیرش مختص به خود هستند. داوطلبان ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان باید هنگام انتخاب رشته از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در این دانشگاه مطلع باشند که این شرایط در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده‌اند. در این مطلب با شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان آشنا می‌‌شویم.

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

وزارت آموزش ‌و پرورش هرساله جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از بین داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور سراسری در تمامی گروه‌های ‌آزمایشی دانشجو می‌‌پذیرد. داوطلبان در صورت برخورداری از برخی شرایط عمومی می‌‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تحصیل کنند. از جمله شرایط عمومی پذیرش دانشگاه فرهنگیان عبارت‌اند از:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • تعهد عملی به قانون اساسی
  • عدم سوء پیشینه جزایی و کیفری
  • اثبات سلامت کامل روانی و جسمانی از طریق معاینه‌های ‌پزشکی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل
  • حسن شهرت
  • موفقیت در مصاحبه بررسی صلاحیت‌های ‌عمومی

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند باید علاوه بر شرایط عمومی از شرایط اختصاص پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز مطلع باشند. این شرایط هرساله از طریق سایت سازمان سنجش به‌صورت عمومی اعلام می‌‌شود. در ادامه این شرایط را آورده‌ایم:

  • شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان: مطابق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان که حداکثر 24 سال دارند، محدودیتی برای پذیرش در این دانشگاه ندارند
  • نمره تراز: برخورداری از حداقل نمره علمی 6500
  • شرط معدل دانشگاه فرهنگیان: متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید حداقل معدل لازم در دوره دوم متوسط را کسب کرده باشند که طبق شرایط مندرج در دفترچه انتخاب رشته، حداقل معدل 14 است
  • بومی بودن: داوطلبان هنگام انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته محل باید شرایط بومی بودن را نیز در نظر بگیرند. طبق قوانین دانشگاه فرهنگیان در این مورد محل سکونت یا محل تولد دانشجو ملاک پذیرش است

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

نکات مهم در رابطه با مصاحبه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند پذیرش دانشگاه فرهنگیان، انجام مصاحبه اختصاصی است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، پس از شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته، تنها در صورت برخورداری از حد نصاب نمره تراز، برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان دعوت می‌‌شوند. این دانشگاه از داوطلبانی که از شرایط اولیه ثبت نام برخوردار هستند، تا دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌‌کند. این مصاحبه جهت سنجش مهارت‌های ‌علمی متقاضیان انجام می‌‌شود. در واقع در روند پذیرش علاوه بر نمره تراز کسب‌شده در کنکور، مصاحبه دانشگاه نیز از تاثیر قابل‌توجهی برخوردار است.

در مصاحبه دانشگاه به‌طور معمول سوالات مشخصی از داوطلبان پرسیده می‌‌شود. از این رو، شما می‌‌توانید با اطلاع از نمونه سوالاتی که در سال‌های ‌قبل از مصاحبه‌شوندگان پرسیده شده است، تا حدودی از استرس خود در حین مصاحبه کم کنید.

تسهیلات پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان

هم‌زمان با اعلام نتایج کنکور سراسری، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه فرهنگیان از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌‌شود. پذیرفته‌شدگان دانشگاه از برخی از تسهیلات بهره‌مند می‌‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان از بدو پذیرش به استخدام وزارت آموزش ‌و پرورش درمی‌آیند
  • بهره‌مندی از کمک‌هزینه تحصیل
  • امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی
  • دانشجویان می‌‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی به تحصیل بپردازند
  • مدت‌زمان تحصیل، جزوی از سابقه خدمت دانشجو به شمار می‌‌آید

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان

ترجمه انواع متون و مقالات با قیمتی مناسب در مرکز حرفه‌ای ترجمه بازار

دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش ‌و پرورش در سال 1390 با تجمیع تمامی مراکز تربیت‌معلم سراسر کشور تاسیس شد. پذیرش در این دانشگاه به‌صورت نیمه‌متمرکز است و متقاضیان می‌‌توانند با شرکت در کنکور سراسری و پشت سر گذاشتن مرحله مصاحبه در این دانشگاه پذیرش شوند.

اگر شما هم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستید و برای انجام پروژه‌های ‌دانشجویی خود سراغ یک مرکز حرفه‌ای ترجمه را می‌‌گیرید، ترجمه بازار گزینه‌ای ایده‌آل برای شما است. ترجمه بازار با بهره‌مندی از تیمی از بهترین مترجمان، این آمادگی را دارد تا انواع متون و مقالات را با قیمتی مناسب ترجمه کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی