کتاب ایتالیایی اسپرسو | یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

کتاب-اسپرسو-و-آموزش-زبان-ایتالیایی
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

کتاب اسپرسو و آموزش زبان ایتالیایی

امروزه نیاز به یادگیری زبان‌های زنده دنیا به یکی از بزگ‌ترین دغدغه‌های جوامع تبدیل شده است. دلایل زیادی برای این نیاز وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیل در مهاجرت و امکان برخورداری از فرصت‌های شغلی در خارج از کشور اشاره کرد. یکی از زبان‌هایی که با یادگیری آن می‌توانید فرصت‌های پیش روی خود را برای ارتقا سطح زندگی افزایش دهید، زبان ایتالیایی است. البته برای یادگیری این زبان، باید به منابع و محتواهای درسی مناسب و استاندارد در این زمینه دسترسی داشته باشید و یکی از این کتاب‌ها کتاب ایتالیایی اسپرسو است. در این مطلب با این کتاب آشنا می‌شویم.

سطوح یادگیری زبان ایتالیایی برای بهره‌گیری از کتاب اسپرسو

برای یادگیری زبان ایتالیایی با استفاده از کتاب اسپرسو در مرحله اول باید بدانید در چه سطحی هستید. سطح‌های یادگیری زبان طبق استاندارد جهانی CEFR به سه دسته کلی A، B و C تقسیم می‌شود و هر یک از این دسته ها خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. سطح A مبتدی، سطح B متوسط و سطح C پیشرفته هستند. بنابراین، برای یادگیری زبان شش سطح وجود دارد که عبارتند از:

  • مبتدی (A1)
  • مقدماتی (A2)
  • متوسط (B1)
  • متوسط رو به بالا (B2)
  • پیشرفته (C1)
  • مسلط (C2)

سطح مبتدی (A1)

زبان ‌آموزی که در سطح مبتدی (A1) قرار دارد، فقط با بعضی لغات و اصطلاحت عمومی که در کارهای روزمره بسیار کاربرد دارند، آشنا هستند. این شخص می‌تواند خود را معرفی کند و به سوالات ابتدایی و ساده پاسخ دهد. زبان آموز سطح مبتدی (A1) ممکن است به صورت کوتاه و ساده با شخصی دیگر مکالمه کندف اما فهم مکالمه‌های سریع برای او سخت است. بنابراین لازم است که با این زبان آموزان به صورت شمرده صحبت کرد تا بتوانند مطالب ابتدایی را یاد بگیرند.

سطح مقدماتی (A2)

زبان آموزی که در سطح مقدماتی (A2) قرار دارد، ساختارهای ابتدایی قواعد زبان را می‌شناسد و می‌توان جملات ساده و کوتاه بسازد. همچنین این زبان آموز دایره لغات بالاتری دارد که باعث می‌شود موضوعات متنوع‌تری را درک کند. البته در سوال و جواب‌های مستقیم با افراد دیگر نمی‌تواند از جواب‌های طولانی استفاد کند و فقط در حد کلمه‌ یا عبارت می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و به مشخصات خودش اشاره کند.

سطح متوسط (B1)

زبان آموز سطح متوسط (B1) بدون هیچ مشکلی می‌تواند درباره خودش و کارهای روزانه خود صحبت کند. او از دایره لغات بالاتری نسبت به دو سطح مبتدی (A1) و مقدماتی (A2) برخوردار است. بنابراین به راحتی می‌تواند درباره موضوعات بیشتر و گسترده‌تری در ارتباط با زندگی خودش مکالمه کند. همچنین زبان آموز در این سطح می‌تواند بدون مشکل درباره بعضی از مفاهیم مثل آرزوها، ترس‌ها و علایق خود صحبت کند.

سطح متوسط رو به بالا (B2)

زبان آموز سطح متوسط رو به بالا (B2) خیلی راحت و بدون مشکل می‌تواند در مکالمه‌های پیچیده شرکت کرده و درباره مفاهیم مختلف صحبت کنید. نسبت به سطوح قبلی دایره لغات این زبان آموز بالا است، اما ممکن است برای رساندن همه مفاهیم ناکافی باشد. زبان آموز سطح متوسط رو به بالا (B2) توانایی انتقال تفکرات و مفاهیم پیجیده‌تر و عمیق‌تر خود در زبان مقصد را خواهد داشت. البته ممکن است در این امر دچار اشتباه هم بشود.

سطح پیشرفته (C1)

زبان آموز سطح پیشرفته (C1) اشتباهات بسیاری کمی خواهد داشت. این زبان آموز بدون هیچ مشکلی می‌تواند درباره تمام موضوعات مکالمه کند و به بحث و گفت و گو بپردازد. درک متن‌های پیچیده باری او آسان است و می‌تواند مفاهیمی که در متن‌های پیچیده به صورت غیر مستقیم به آنها اشاره شده را از مفاهیمی که مستفیما به آنها اشاره شده به راحتی تشخیص دهد. البته ممکن است به شکل محدود اشتباهاتی داشته باشد.

سطح مسلط (C2)

زبان آموز سطح مسلط (C2) معمولا در مکالمه و فهم زبان اشتباهی نخواهد داشت. این زبان آموز به راحتی و مثل زبان مادری خود می‌توتند به زبان مقصد صحبت کند و بدون هیچ مشکلی در کشور زبان مقصد با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و به صورت کاملا طبیعی و بدون ایراد از زبانی که آموخته است استفاده کند. بنابراین زبان آموز سطح مسلط (C2) را دیگر نمی‌توان زبان آموز نامید. این شخص یک کارشناس حرفه‌ای در زبان مقصد به شمار می‌آید.

مجموعه کتاب ایتالیایی اسپرسو

برای یادگیری هر زبانی به منابع خوب نیاز داریم. کتاب ایتالیایی اسپرسو یک منبع عالی برای یادگیری زبان ایتالیایی است. اگر می‌خواهید صفر تا صد زبان ایتالیایی را فرا بگیرید، کتاب ایتالیایی اسپرسو را تهیه کنید. برای تهیه این کتاب باید با این کتاب آشنا شوید. کتاب اسپرسو در شش جلد و از سطح مبتدی A1 تا سطح مسلط C2 چاپ شده است. این مجموعه کتاب‌ها منبع اصلی آموزش زبان ایتالیایی است. با گذراندن دروه‌های این مجموعه کتاب‌ها، می‌توانید در امتحان سفارت ایتالیا و گرفتن ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا شرکت کنید. در ادامه مطلب با کتاب‌های اموز زبان ایتالیایی Nuovo Espresso آشنا می‌شویم.

کتاب ایتالیایی اسپرسو یک

کتاب Nuovo Espresso یک، اولین سطح از دروه آموزشی بوده و برای زبان آموزان مبتدی طراحی شده است. از جمله قسمت‌های اصلی این کتاب می‌توان به آموزش پایه مکالمه، خواندن، نوشتن و معرفی لغات اشاره کرد. در این کتاب زبان آموزان آماده می‌شوند تا از سطح مبتدی A1 به سطح مقدماتی A2 برسند. این کتاب یک دی وی دی آموزش هم دارد که شامل ویدیوهای سریالی کوتاه و مکالمه‌محور می‌شود که به زبان آموز کمک می‌کند مهارت‌های شنیداری و درک مطلب خود را افزایش دهد.

کتاب ایتالیایی اسپرسو دو

کتاب دوم از سری مجموعه Nuovo Espresso سطح مقدماتی A2 و در ادامه کتاب اول از این مجموعه است. اولین کتاب روی مهارت‌های شنیداری تمرکز داشت اما در کتاب دوم تمرکز روی مهارت خواندن و نوشتن است. این کتاب برای بالا بردن دایره لغات طراحی شده و شامل یک سری متون استاندارد و یک سی دی صوتی برای آموزش تلفظ‌ها و بخش شنیداری متون می‌شود. هر درس شامل متن و واژگان جدید می‌شود.

کتاب ایتالیایی اسپرسو سه

کتاب Nuovo Espresso سه برای زبان آموزان سطح متوسط B1 طراحی شده است. در این کتاب زمان آموزان نکات دستوری پیچیده‌تری را فرا می‌گیرند. زبان آموز برای درک مطالب این کتاب باید حتما با دو کتاب قبلی و مطالب آنها آشنایی کافی داشته باشد. یعنی سطح  مبتدی A1 و مقدماتی A2 را گذارنده باشد. همچنین این کتاب برای معلمان روش تدریس مناسب طراحی کرده است که یکی از مزایای این کتاب به شمار می‌رود.

کتاب ایتالیایی اسپرسو چهار

کتاب Nuovo Espresso چهار برای زبان آموزان سطح منوسط رو به بالا B2 طراحی شده است. این کتاب شامل یک اموزش تصویری به صورت یک سریال در باره چهار دوست است. زندگی روزمره این چهار دوست به تصویر کشیده و مباحثی مثل کار، زندگی و عشق در آن به کار رفته که زبان آموز را با موضعات مختلفی مثل زمان افعال و نکات گرامری دیگر آشنا می‌کند. در این کتاب زبان آموز یاد می‌گیرد که استدلال زبانی بیشتری داشته باشد و با اصطلاحات رایج زبان ایتالیایی آشنا شوند.

کتاب ایتالیایی اسپرسو پنج

کتاب Nuovo Espresso پنج برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته C1 طراحی شده است. در این کتاب زبان‌آموز مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش داده و از ساختارها و لغات بدون مشکل استفاده خواهد کرد. در این کتاب بخش‌هایی برای کامل کردن آموزش به زبان آموزان قرار داده شده است. این بخش‌ها شامل متن‌هایی برای مکالمه بیشتر، تمرین‌های مختلف می‌شود. البته این بخش‌ها به صورت یک سریالی چند قسمتی برای زبان آموزان ایجاد شده‌اند.

کتاب ایتالیایی اسپرسو شش

کتاب Nuovo Espresso شش برای سطح پیشرفته و مسلط C2 طراحی شده است. در این کتاب به تقویت دایره لغات زبان آموز به وسیله متن‌های جذاب پرداخته شده است. در بخش گرامر زبان اموزان می‌توانند از لغات جدیدی که یاد گرفته‌اند استفاده و به صورت عملی آن‌ها را به کار ببرند. همچنین این کتاب تمرینات و سوالاتی دارد که هر جهار مهرات خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را در آن‌ها تقویت می‌کند.

کتاب ایتالیایی اسپرسو؛ بهترین راه یادگیری زبان ایتالیایی

یادگیری زبان ایتالیایی برای متقاضیان ویزای تحصیلی، کارجویان و بسیاری از علاقمندان به این زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب ایتالیایی اسپرسو بهترین منبع برای یادگیری زبان ایتالیایی است که در این مطلب آن را معرفی کردیم. کتاب‌های Nuovo Espresso را می‌توانید به صورت اینترنتی و یا از کتابفروشی‌های معتبر خریداری کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید متون یا کتب ایتالیایی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ترجمه کنید و نیاز به مترجم خبره دارید، می‌توانید در سایت ترجمه بازار سفارش ترجمه دهید و از خدمات ترجمه ایتالیایی این مجموعه بهر‌مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی