برون‌ سپاری تولید محتوا | مهم‌ترین نکات در مورد برو‌ن‌ سپاری محتوا

Content-production-outsourcing
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

برون‌ سپاری تولید محتوا یکی از اقداماتی است که این‌روزها توسط بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، برای داشتن بهترین محتوا انجام می‌شود. این روش از تولید محتوا انتخاب عالی برای سازمان‌هایی است که در زمینه تولید محتوا تخصصی نداشته و شرایط استخدام نویسنده برای انجام این کار را ندارند. حتی شرکت‌هایی که نویسنده مقیم دارند هم گاهی با انجام این کار می‌توانند در محتواهای خود تنوع ایجاد کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

تعریف برون‌ سپاری تولید محتوا

محتوا، راه ارتباطی کسب و کارهای آنلاین با مشتریان است بنابراین موفقیت کسب و کار هم به تولید محتوایی قوی بستگی دارد. یک محتوای خوب بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند و با افزایش آمار و اعتماد مخاطبین اعتبار سازمان یا مجموعه‌ای که محتوا برای آن تولید شده را هم افزایش می‌دهد. گاهی‌اوقات سازمان‌ها برای داشتن محتوایی قوی‌تر به سراغ شخص یا شرکتی خارج از مجموعه خود می‌روند، این کار ممکن است به دلیل نبود نویسنده یا نیاز به تنوع در محتواها انجام شود. تولید محتوا توسط شخصی خارج از یک مجموعه در اصطلاح برون‌ سپاری تولید محتوا نام دارد.

برون‌ سپاری تولید محتوا

روش‌های مختلف برای برون‌ سپاری تولید محتوا

برون‌ سپاری تولید محتوا یک روش کاربردی برای داشتن یک محتوای حرفه‌ای و قوی است. باید بدانید که روش‌های مختلفی برای این نوع تولید محتوا وجود دارد که انتخاب مناسب‌ترین آن می‌تواند تضمین کننده افزایش ترافیک رسانه کسب و کار شما باشد. این روش‌ها عبارتند از:

  • استفاده از پیشنهادات سایرین یکی از روش‌های برون‌ سپاری تولید محتوا است. در این روش فرد می‌تواند از طریق مشورت با دوستان و همکاران خود بهترین تولیدکننده محتوا را پیدا کند
  • ارتباط با فریلنسرها یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا توسط شخصی خارج از مجموعه است. این‌روزها افراد زیادی به عنوان فریلنسر و به صورت شخصی در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند که به دلیل کار با مجموعه‌های مختلف دانش و اطلاعات عمومی بالایی در مورد موضوعات متفاوت دارند، البته پیدا کردن فریلنسر خوب کار چندان ساده‌ای نیست
  • همکاری با شرکت‌های تولید محتوا و کار با نویسندگان این مجموعه‌ها دیگر روش تولید محتواست، این روش نسبت به روش‌های قبل نتایج سریع‌تر و مطمئن‌تری دارد

مهم‌ترین نکات در برون‌ سپاری تولید محتوا

هرچند تولید محتوا توسط فرد یا گروهی دیگر، روشی تضمینی و کارآمد برای داشتن محتوایی مناسب و قوی است اما گاهی ممکن است با شکست مواجه شود. برای جلوگیری از هدر رفت زمان باید برخی نکات را که در ادامه معرفی می‌کنیم مورد توجه قرار دهید.

مشخص کردن نوع محتوا

اولین نکته‌ برای برون‌ سپاری تولید محتوا که اولین قدم برای انجام این کار هم هست، مشخص کردن نوع و موضوع محتواست. محتواها انواع مختلف متنی، تصویری و… دارند که در مورد برون‌ سپاری باید مشخص شود که هدف تولید کدامیک از این محتواهاست.

تعیین بودجه و انتخاب قیمت

در قدم بعدی باید بودجه خود برای تولید محتوا را مشخص کرد. بودجه تاثیر زیادی در انتخاب یک مجموعه یا نویسنده جهت تولید محتوا دارد. بعد از تعیین بودجه می‌توانید با مقایسه قیمت‌های فریلنسرها و شرکت‌های تولیدکننده محتوا مناسب‌ترین تولیدکننده را انتخاب کنید.

تعیین هدف یا استراتژی برای محتوا

طبیعتا محتوا برای هدفی خاص تولید می‌شود، اگر مجموعه شما از استراتژی خاصی پیروی می‌کند یا تولید محتوا را با هدفی خاص انجام می‌دهید باید این موضوع را به نویسنده اطلاع دهید. اگر یک موضوع واحد و مشخص برای تولید محتوا ندارید بهتر است مجموعه‌ای از فعالیت‌های سازمان خود را لیست کرده و در اختیار نویسنده قرار دهید تا با بررسی آن‌ها، نزدیک‌ترین موضوع با توجه به استراتژی شما را انتخاب کند.

روشن کردن تمام نکات برای نویسنده محتوا

اگر برای محتوای خود نیاز به جزئیاتی خاصی دارید این مورد را هم باید برای نویسنده مشخص کنید. مثلا اگر برای تولید محتوای متنی نیاز به کلماتی کلیدی مشخصی دارید یا باید تصاویری خاص استفاده کنید، جزئیات آن را برای نویسنده مشخص کنید تا بهترین محتوا را برای شما تولید کند.

بررسی نمونه‌کارهای نویسنده

آخرین نکته برای برون‌ سپاری تولید محتوا به بهترین شکل، بررسی نمونه‌کارهای نویسنده قبل از سپردن کار به اوست. این کار را می‌توانید قبل از بستن قرارداد و بعد از مشخص شدن قیمت دریافتی توسط شرکت یا فریلنسر انجام دهید.

برون‌ سپاری تولید محتوا

مزایای برون‌ سپاری تولید محتوا

معمولا برای انتخاب یک روش و انجام کار، به خصوص زمانی که احتمال سود یا ضرر مالی داشته باشد مزایای و معایب آن روش بررسی می‌شود. مزایای برون‌ سپاری برای تولید محتوا بیشتر از معایب آن است. مزایا و معایب این کار به شرح زیر می‌باشند.

مزایای تولید محتوا از طریق برون‌ سپاری:

  • تولید محتوا توسط نویسندگان ماهر و حرفه‌ای
  • امکان صرف هزینه پایین برای تولید محتوا با مقایسه قیمت‌ها
  • استفاده از ایده‌های جدید برای جذب مخاطب
  • تولید محتوا در کمترین زمان
  • امکان مقایسه نمونه کارها و انتخاب بهترین تولیدکننده
  • امکان تغییر نویسنده در زمان نیاز
  • دریافت محتوا در زمان مشخص شده
  • داشتن قرارداد مشخص و امکان پیگیری در صورت بروز مشکل

معایب تولید محتوا از طریق برون‌ سپاری:

  • تنوع قیمت‌ها
  • نیاز به صرف زمان برای پیدا کردن بهترین تولید کننده

ویژگی‌های بهترین تولیدکننده محتوا برای برون‌ سپاری

در نهایت آخرین موضوعی که برای تولید محتوا از طریق برون‌ سپاری مطرح است، ویژگی‌های یک تولیدکننده مناسب و نکاتی است که در انتخاب تولیدکننده باید در نظر داشت.

  • تسلط به موضوعات مختلف اولین ویژگی یک تولیدکننده حرفه‌ای محتواست
  • آشنایی با موتورهای جستجو و قواعد رتبه‌بندی در آن‌ها
  • داشتن نمونه‌ کارهای مختلف
  • توانایی تولید انواع مختلف محتوا
  • تعهد و آشنایی با حقوق کارفرما
  • توانایی ارتباط با کارفرما و درک نیازهای او

برای داشتن محتوای خاص کار خود را به ترجمه بازار بسپارید

افزایش کسب و کارها و سازمان‌های اینترنتی تولید محتوا را به موضوع مطرح این‌روزها تبدیل کرده است و باعث تشکیل مجموعه‌های مختلف در ارتباط با آن شده است. پیدا کردن یک مجموعه خوب برای تولید محتوا اولین شرط برای داشتن محتوایی با کیفیت است. ترجمه بازار یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه است که خدمات خود را در انواع محتواهای متنی به صورت تخصصی و سئو شده و با تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی