بهترین کتاب‌ های ایتالیایی

dfs
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

بهترین کتاب‌های ایتالیایی؛ آشنایی با معروف‌ترین کتاب‌های این کشور

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که مردمان علاقه زیادی به نوشتن دارند و در نتیجه، نویسندگان ماهر متعددی در این کشور حضور دارند. بسیاری از برترین کتاب‌های جهان توسط این افراد نوشته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تایم اسکیپر، نام رز، حرکت نکن و دوشس خاموش اشاره کرد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. در این مطلب از مجموعه ترجمه بازار با بهترین کتاب‌های ایتالیایی آشنا می‌شویم.

معرفی بهترین کتاب‌های ایتالیایی در تمام دوران

کتاب‌های ایتالیایی متعددی وجود دارند که می‌توانند شما را ترغیب به خواندن کنند. برخی از این کتاب‌ها برای دوران معاصر و برخی دیگر برای دهه‌ها و صده‌های قبل‌تر هستند. اما قدیمی بودن یک کتاب باعث افت جذابیت آن نمی‌شود. در ادامه لیستی از بهترین کتاب‌های ایتالیایی وجود دارد:

  • تنهایی اعداد اول
  • جزیره آرتورو
  • The shape of the water, Inspector Montalbano
  • مسیح در ابولی توقف کرد
  • هنر شادی
  • دوشس خاموش
  • حرکت نکن
  • من نمی‌ترسم
  • The Name of the Rose
  • Timeskipper
  • داستان‌های عامیانه ایتالیایی

داستان‌های عامیانه ایتالیایی؛ اثر ایتالو کالوینو

کالوینو یکی از نویسندگان ایتالیایی مورد علاقه علاقه‌مندان به کتاب است و بسیاری از رمان‌های او به انگلیسی ترجمه شده‌اند. داستان‌های عامیانه ایتالیایی شامل 200 داستان محلی از سراسر شبه جزیره ایتالیا است. این داستان‌ها برای قرن‌ها به صورت نسل به نسل منتقل شده‌اند. ایتالو کالوینو که به عنوان یکی از بهترین نویسندگان ایتالیایی تمام دوران هم شناخته می‌شود، این میراث فرهنگی عظیم را از گویش‌های محلی به ایتالیایی استاندارد ترجمه کرد و آن را با سبک نگارش خاص خود که لحنی کوبنده و مستقیم بود، بازنویسی کرد.

اثر Timeskipper از استفانو بنی

استفانو بنی محبوب‌ترین نویسنده دهه هشتاد میلادی است. با کمال تعجب، نسل‌های قبلی هم به این نویسنده علاقه زیادی دارند و احتمالا آثار او برای نسل بعدی هم مناسب باشند. اثر Timeskipper یک نثر جذاب است. زیرا نویسنده با زبان بازی می‌کند، کلماتی را از روی فانتزی خلق می‌کند و عادات و تناقضات ایتالیایی‌ها را به سخره می‌گیرد. اغلب یک منتقد باهوش از جامعه معاصر وجود دارد، قرص تلخی که با محتوای بسیار آبدار آن را می‌بلعید. کتاب Timeskipper کمی حالت زندگی‌نامه‌ای دارد و تغییرات و چالش‌هایی را که ایتالیا از سال‌های پس از جنگ جهانی دوم تا طلوع عصر جهانی‌سازی با آن مواجه بود، مرور می‌کند.

اثر The Name of the Rose از Umberto Eco؛ یکی از بهترین کتاب های ایتالیایی

رمان ایتالیایی The Name of the Rose در سرتاسر جهان محبوب است و ممکن است درباره فیلمی به همین نام شنیده باشید. نویسنده، اومبرتو اکو، یک محقق دانشگاهی در بسیاری از زمینه‌ها است که از جمله آن‌ها می‌توان به نشانه‌شناسی، فلسفه، و زبان‌شناسی اشاره کرد. نام گل رز یک رمان معمایی ایتالیایی است که در یک صومعه بندیکتی در شمال ایتالیا در قرون وسطی اتفاق می‌افتد. توصیفات خاطره‌انگیز از زندگی در صومعه، همراه با فضای غم‌انگیز قرون وسطایی که رازهای بسیاری را در خود پنهان می‌کند، هر خواننده‌ای را درگیر خود می‌کند. تا زمانی که متوجه نشوید چه کسی و چرا این قتل را انجام داده، نمی‌توانید کتاب را زمین بگذارید. وقتی کتاب را تمام کردید، پیشنهاد می‌کنم فیلمی به همین عنوان به کارگردانی ژان ژاک آنود و با بازی شان کانری را تماشا کنید.

آقای Nicolo’ Ammaniti؛ نویسنده اثر من نمی‌ترسم

رمان من نمی‌ترسم یکی از بهترین کتاب‌های ایتالیایی است که داستان میکله، یک پسر 9 ساله را روایت می‌کند. این فرد در یک جامعه کوچک کشاورزی در دهه 1970 در جنوب ایتالیا بزرگ می‌شود. تابستان‌های میشل ساده است و با خواهر و همسالانش در مزارع بزرگ گندم بازی می‌کند تا اینکه متوجه چیز بدی می‌شود که حتی نمی‌تواند به والدین شکست خورده اما دوست داشتنی‌اش در مورد آن بگوید. اگر عاشق یک رمان ایتالیایی با داستانی جذاب در کشاورزی جنوب ایتالیا هستید، این کتاب را حتما بخوانید. همچنین نباید فیلم کارگردان ایتالیایی گابریله سالواتورس را نیز از دست بدهید که بازیگران و عکاسی دیدنی را در خود دارد. مطمئن هستیم که این فیلم اشک شما را در خواهد آورد.

مارگارت مازانتینی؛ خالق اثر حرکت نکن

مارگارت مازانتینی که یکی از درخشان‌ترین نویسندگان زن و بهترین کتاب های ایتالیایی است، جامعه معاصر ایتالیا را با دقت و وفاداری از طریق داستان عشق غیررسمی و تراژیک بین یک مرد متاهل طبقه متوسط ​​همسر خود با یک زندگی سراسر مشکل به تصویر می‌کشد. این رمان جایی برای موقعیت‌ها یا مفاهیم کلیشه‌ای ندارد. این روایت شما را به طیف بی‌نهایت احساسات انسانی هدایت می‌کند و وقتی دوباره به دنیای واقعی برمی‌گردید، احساس می‌کنید واقعا چیزهای زیادی یا شاید بیش از حد را پشت سر گذاشته‌اید. مارگارت مازانتینی از تحقیق در مورد روح انسان و صحبت در مورد حقایق ناراحت‌کننده‌ای که هم ایتالیایی و هم بین‌المللی هستند هراسی ندارد و آن‌ها را در کتاب خود بیان کرده است.

دوشس خاموش؛ یکی از بهترین کتاب های ایتالیایی

از جمله بهترین کتاب‌های ایتالیایی می‌توان به دوشس خاموش اشاره کرد. دوشس خاموش، به دلیل داستان مهیج خود به عنوان یکی از بهترین کتاب های ایتالیایی شناخته می‌شود. داستان این کتاب، داستان زندگی ماریانا اوکریا، زنی نجیب است که در قرن هجدهم زندگی می‌کند. ماریانا فردی خاص است: او کر و لال است، اما مانند دیگران احساس می‌کند و می‌فهمد. این رمان به دلیل بازسازی تاریخی و طرح غنی مورد تحسین قرار گرفته است و در حال حاضر الهام بخش میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان شده است.

هنر شادی: رمانی از Goliarda Sapienza

رمان ایتالیایی هنر شادی که در خارج از ایتالیا به موفقیت چشمگیری دست یافته است، موضوع مورد علاقه منتقدان ادبی ایتالیایی نیست. این کتاب پس از مرگ Goliarda Sapienza توسط انتشارات آلترناتیو پرس منتشر شد. نویسنده، بازیگر، کارگردان و معلم تئاتر سیسیلی بود. چرا باید آن را بخوانید؟ داستان، مودستا، زنی پرانرژی است که در خانواده‌ای بدبخت به دنیا آمده است و زندگی او با نشیب‌های متعدد و فرازهای اندکی همراه است. «هنر شادی» چیزی است که او را در طوفانی که زندگی به سوی او پرتاب می‌کند و عدم اطمینان از آینده، شکوفا می‌کند.

مسیح در ابولی توقف کرد

رمان کارلو لوی یکی از ارکان ادبیات معاصر ایتالیاست. این یک سفر واقعی است که در سال‌های 1943-44 در زمان رژیم فاشیستی اتفاق افتاد. نویسنده ایتالیایی ضد فاشیست که در شمال ایتالیا به دنیا آمده و بزرگ شده است، به منطقه باسیلیکاتا در جنوب تبعید می‌شود. این تجربه زندگی او را تغییر می‌دهد. در این کتاب، کارلو لوی همه چیز را در مورد دوره‌ای که در دهکده آلیانو سپری کرده است و هرچه که در این فرهنگ ناشناخته برای او تازگی دارد، سخن می‌گوید. رمان “مسیح در ابولی توقف کرد” یکی از زیباترین رمان‌های ایتالیایی به حساب می‌آید و می‌تواند بلیط شما برای کاوش در دنیای کشاورزی ایتالیا باشد، ایتالیایی که برای مدت بسیار طولانی، قبل از همه گردشگری، مد، و دولچه ویتا ایتالیای کشاورزی بوده است.

کتاب ایتالیایی The shape of the water, Inspector Montalbano

کاراگاه مونتالبانو، پلیسی است که با مافیا در سیسیل مبارزه می‌کند. در ایتالیا، موفقیت ماجراهای بازرس مونتالبانو بسیار محبوب است. چرا که در این باره یک سریال تلویزیونی با همین مضمون هم ساخته شده است.

رمان شکل آب، اولین قسمت از حماسه مونتالبانو است. با خواندن نسخه انگلیسی، ممکن است نتوانید از آن لحن و نوع بیان سیسیلی که در کتاب وجود دارد، لذت ببرید. در عوض، به خوبی متوجه شخصیت بازرس خواهید شد. او طرفدار غذاهای گران‌قیمت، به دنبال یک زندگی آرام و وفادار به شریک زندگی خود است. با توجه به شغلش، این پلیس می‌داند چگونه برای عدالت مبارزه کند و فریب عوامل فرعی و گمراه‌کننده را نخورد. شما رویای پیاده‌روی‌های آرام در کنار ساحل و غذاهای لذیذ را خواهید دید، مانند غذاهایی که سالوو مونتالبانو هر روز در شهر کوچک سیسیلی می‌خورد، جایی که با انسانیت و فروتنی به همشهریان خود خدمت می‌کند.

السا مورانته و کتاب جزیره آرتورو

جزیره آرتورو رمانی یکی از بهترین کتاب های ایتالیایی از السا مورانته است که در اواخر دهه 1950 منتشر شد. داستان این رمان در جزیره کوچک پروسیدا، در نزدیکی بندر پوزوولی در کامپانیا، در جنوب ایتالیا، در کنار جزیره معروف‌تر ایسکیا می‌گذرد.

آرتورو پسری است که باید بدون پدر و مادر بزرگ شود. آرتورو که به حال خود رها شده است، باید بتواند در طبیعت وحشی جهان خود از لحاظ ذهنی رشد کند، از دید فیزیکی بزرگ شود و در مورد زندگی و دنیای کوچکی که در آن زندگی می‌کند خیال‌پردازی می‌کند. با گذشت زمان و بزرگ شدن آرتورو، روایت توهمی که زندگی درونی او بر اساس آن بنا شده بود به آرامی از بین می‌رود. این کاراکتر مجبور می‌شود که با حقایق مختلف روبه‌رو شود و تمام آن‌ها را بپذیرد. همین باعث می‌شود که سعی در رفع حقایق تلخ زندگی خود داشته باشد.

بهترین کتاب‌های ایتالیایی و ترجمه آن‌ها در ترجمه بازار

از جمله بهترین کتاب‌های ایتالیایی به کتاب هنر شادی و تنهایی عدد اول می‌توان اشاره کرد. اما ممکن است برخی از این کتاب‌ها ترجمه فارسی نداشته باشند. به همین خاطر، ما در ترجمه بازار انواع خدمات مربوط به ترجمه ایتالیایی را ارائه می‌دهیم و می‌توانید کتاب دلخواه خود را برای ترجمه به مجموعه ما بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی