ترجمه انگیزه نامه

برای پاسخ به این سوال که انگیزه نامه چیست و چگونه باید آن ر بنویسیم ابتدا باید با انگیزه نامه (SOP) آشنا شویم. انگیزه نامه یا SOP نوعی مقاله است که به عنوان یکی از مدارک ارسالی در کنار مدارک تحصیلی و زبان از اهمیت ویژه‌‌ای ‌برخوردار است. در این نوع متن شما باید تمام جوانب درخواست خود جهت پذیرش را به خوبی بیان کنید. شما در SOP خصوصیات فردی، دلایل درخواست و اینکه چرا خود را جهت اخذ پذیرش واجد شرایط‌ می‌دانید، بیان‌ می‌کنید؛ و همچنین اینکه در آینده قصد انجام چه کارهایی دارید. این مدرک به نام‌های دیگری مانند بیانیه هدف، مقاله درخواست، سوابق شخصی و مواردی دیگر هم شناخته‌ می‌شود.

ترجمه انگیزه نامه شما به صورت تخصصی

انگیزه نامه علاوه بر اینکه ارائه دهنده خصوصیات فردی شما به عنوان متقاضی ادامه تحصیلی است، نشان دهنده میزان مهارت شما در نویسندگی هم است. دلیل این مساله هم این است که در حین تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی شما باید متن‌های بسیاری را نگارش کنید. در نگاش این متون قطعا توانایی شما از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین نگارش متون کوتاهی مثل SOP نباید برای شما مایه دردسر شده و نوشتن این قبیل متون باید به موضوعی عادی تبدیل شود، طوری که هیچ هراسی از نوشتن نداشته باشید. پس با کسب مهارت نویسندگی خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی آماده کنید.

سفارش نوشتن SOP

برای نوشتن SOP باید تمام نکات گفته شده در این مطلب را مو به مو اجرایی کنید. اگر به هر دلیل فرصت انجام این کار را ندارید کافی‌ست با ما در ارتباط باشید. تیم تولید محتوای متنی ترجمه بازار برای نوشتن انگیزه نامه برای شما آماده هستند. از فرم زیر برای ثبت سفارش آنلاین استفاده کنید. واتساپ و تلگرام دو راه ارتباطی ذیگر برای ثبت سفارش نوشتن SOP هستند. همکاران ما پس از دریافت سفارش، پیش فاکتور را به ایمیل شما ارسال خواهند کرد. بعد از پرداخت هزینه، سفارش شما در دست انجام قرار می‌گیرد.

اهمیت نوشتن انگیزه نامه

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید، برای جلب نظر دانشگاه موردعلاقه‌تان علاوه بر رزومه تحصیلی و مدرک زبان به یک انگیزه نامه (SOP) هم نیاز دارید. در نوشتن SOP ‌آنچه که بیشتر از همه باید به آن توجه داشت، داشتن یک قالب مناسب برای نوشتار است. این ویژگی باعث‌ می‌شود خیلی سریع بفهمید که در مورد چه موضوعاتی‌ می‌خواهید بنویسید. هر SOP باید یک پایان‌بندی مناسب هم داشته باشد. وقتی SOP شما تمام موضوعات مهم را دربربگیرد، قطعا تاثیر مثبتی بر روی روند دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر شما خواهد داشت. در ادامه مطلب با اهمیت نوشتن SOP و نحوه نوشتن آن ، آشنا‌ می‌شویم.

اگر سوالی دارید از کارشناس بپرسید

اهداف دانشگاه ها از دریافت انگیزه نامه

در هنگام تهیه انگیزه نامه (statement of purpose) باید واضح و دقیق بودن آن توجه کنید, زیرا یک انگیزه نامه که اصطلاحا آن را SOP می‌نامیم توسط هیئت پذیرش دانشگاه به دقت بررسی شده و مولفه‌های مختلفی از آن بررسی می‌شود. توانایی و مهارت نگارش آن به نحوی که عاری از هرگونه غلط‌های نگارشی و رعایت تمام دستور زبان‌های بین‌المللی باشد در اولویت شما باشد. دقت کنید که برای برقراری ارتباط معنایی با داوران نباید از کلمات و جملات نامفهوم و سنگین استفاده کنید. منحصر به فرد بودن SOP و اینکه چه چیزی شما را با دیگران متمایز می‌کند مواردی هستند که همیشه شخصیت شما را تا حدودی برجسته می‌کنند, توجه داشته باشید که کمیته پذیرش باید بتواند شما را به عنوان یک شخص مناسب از طریق SOP تشخیص دهد.

برای تهیه اSOP مواردی مانند استعدادها , تجربیات و علاقه‌های قبلی را بازگو کنید و در مورد تلاشها و مشارکتهای اجتماعی که در جامعه داشتید اطلاعاتی را در SOP با داوران به اشتراک بگذارید. انگیزه و علاقه شما در پذیرش دوره های تخصصی در دانشگاه های خارج از کشور باید آنچنان آشکار باشد تا از جملات فریبنده و تحقیرآمیز صرف نظر کرده و تصویر برنامه های آینده خود را به بهترین شکل برای داوران تشریح کنید.

موارد قابل ذکر در انگیزه نامه


SOP بخشی از برنامه حال و آینده یک دانشجو است. می‌توانید نام و مشخصات دوره‌هایی که در آن شرکت کردید را ذکر کنید البته ممکن در دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر برخی به دنبال ذکر دقیق‌تر جزئیات فعالیت‌های شما باشند. البته بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا دستورالعمل استانداردی برای نگارش SOP یا همان انگیزه نامه دارند و آن را در اختیار دانشجویان قرار میدهد. به همین دلیل رعایت مو به موی این دستورالعمل‌ها کمک می‌کند تا SOP شما تاثیرگذارتر باشد.

نحوه ایجاد یک انگیزه نامه استاندارد


یک SOP استاندارد در حالت ایده آل بین 800 تا 1000 کلمه و بین 1 تا 2 صفحه است. البته بنا بر دستورالعمل‌های نگارش هر دانشگاه ممکن است کمتر یا بیشتر نیز باشد. اما بسیاری از آنها از یک قالب استاندارد بهره می برند. برای یک SOP استاندارد باید داستان زندگی خود را در متن کوتاهی آن طور که جذاب به نظر برسد نگارش کنید. برای ترجمه SOP نوشته شده از ترجمه بازار کمک بگیرید.

ترجمه SOP را به کجا بسپاریم؟

همانطور که اشاره شد، SOP بخش مهمی از فرآیند پذیرش شما در دانشگاه‌ها و  یافتن فرصت‌های شغلی بین‌المللی است. کوچکترین نقصی در زمان نوشتن SOP یا در زمان ترجمه آن باعث رد درخواست و از بین رفتن آرزوهای شما می‌شود. پس برای نگارش و ترجمه SOP حتما از مراکز معبتر و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. ترجمه بازار یکی از همین مراکز است که طی 10سال گذشته، توانسته است تعداد بسیاری ترجمه موفق انگیزه نامه داشته باشد. همواره این جمله هر ارزانی بی دلیل نیست را یادآوری می‌کنیم تا از عواقب سپردن ترجمه چنین متن مهمی به افراد نابلد و کم تجربه خودداری کنید. 

 

انگیزه نامه چیست

 

انگیزه‌نامه یا (Statement Of Purpose (SOP متنی مهم است که دانشگاه‌های خارج از ایران در طول فرایند اپلای کردن از شما می‌خواهند. انگیزه‌نامه همانطور که از نام آن پیداست درباره هویت شما، علایق و انگیزه‌های شغلی و تحصیلی‌‌تان است. همانطور که در عنوان نیز به آن اشاره کردیم، پاسخ به پرسش انگیزه نامه چیست به دلیل نقش حیاتی که در پذیرش شما در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

تفاوت رزومه با انگیزه‌ نامه

 دانشگاه‌ها برای اینکه تصمیم‌گیری درستی درباره درخواست تحصیلی شما داشته باشند، موارد مختلفی از قبیل سوابق دانشگاهی، رزومه تحصیلی و ریز‌نمرات را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. تمامی موارد گفته‌شده از جنس اعداد و دستاوردهایی است که شما در گذشته کسب کرده‌اید. اما انگیزه‌نامه به توضیح بعد انسانی جریان، همچون اهداف و انگیزه‌های شما برای ورود به دانشگاه مورد نظر و همچنین عواطف و احساسات شما نسبت به موقعیت شغلی آینده‌تان می‌پردازد.

 در انگیزه‌نامه شما باید به دنبال پاسخ به سوالاتی نظیر علت تحصیل در این رشته و دانشگاه، بیان تجربیاتی که می‌خواهید در دانشگاه مورد نظر بدست بیاورید باشید. همچنین دانشگاه مقصد از شما می‌خواهد تا جدا از مسائل کاری و تحصیلی درباره تفریحات و علاقه‌مندی‌های خود توضیحاتی را ارائه دهید. یکی از مهم‌ترین سوالات کمیته ارزیابی این است که به نظر شخص شما چه ویژگی در درون شما وجود دارد که نیاز است ما به عنوان مرجع تصمیم‌گیری دانشگاه آن را مد نظر قرار دهیم.

انگیزه نامه چیست

روش نگارش استاندارد SOP

برای اینکه بتوانید یک SOP محکم و قابل اطمینان بنویسید باید نکاتی مهم را مورد توجه قرار داده و از استراتژی‌هایی اصولی پیروی کنید. اکثریت قریب به اتفاق افراد، هرچیزی که به ذهن‌شان خطور می‌کند را در انگیزه‌نامه وارد می‌کنند و یا از قالب‌های از پیش طراحی‌شده انگیزه‌نامه استفاده می‌کنند.

 اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که انگیزه‌نامه‌ای تأثیرگذارتر است که خودتان اقدام به نوشتن آن کرده باشید. همچنین باید از هرگونه کپی‌برداری اکیدا پرهیز کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که کمیته علمی دانشگاه، با تجربه بسیاری که در این زمینه دارد، قطعا متوجه این موضوع خواهد شد و شما شانس خود را از دست خواهید داد.

متن خود را به شکل داستان بنویسید نه یک بیانیه

شما در انگیزه‌نامه باید خود را معرفی کرده و از بیان جملات خبری تا حد امکان پرهیز کنید. دلایل موفقیت یک انگیزه‌نامه چیست؛ اگر بتوانید با قلمی روان و زیبا تصویری واضح از خودتان ایجاد کنید شانس قبولی خود را به طرز قابل توجهی افزایش خواهید داد. به خاطر سپردن یک داستان بسیار ساده‌تر از یک متن حاوی جملات رسمی است.

ارجاع متن انگیزه‌ نامه به اعداد و ارقام

در انگیزه‌نامه شما باید علاوه بر توجه به کیفیت، کمیت را نیز به دقت ارزیابی کنید. به عنوان نمونه اگر می‌خواهید در SOP بگویید که در یک پروژه پژوهشی و یا سازمانی خاص سابقه فعالیت دارید، باید به طور دقیق مدت زمان آن را نیز ذکر کنید.

اصول نگارش متن SOP

انگیزه‌نامه شما باید به صورت رسمی نوشته شود، اما در عین حال باید دوستانه باشد. خیلی از افراد تصور می‌کنند که یک SOP ایده‌آل سرشار از عبارات رسمی است. از طرفی برخی نیز تمایل دارند که انگیزه‌نامه خود را با لحنی کاملا صمیمی تنظیم کنند. شما باید این دو حالت را با هم ادغام کنید.

نوشتن انگیزه نامه برای اپلای کردن

برای اپلای کردن در دانشگاه‌ مورد نظرتان نیاز به نوشتن یک SOP قوی دارید. این متن باید آنقدر تخصصی و منظم نوشته شده باشد تا بتوانید در فرآیند پذیرش دانشجویی موفق باشید. مهترین تکنیک در نوشتن SOP پاسخگویی به یک سری سوالات پر تکرار مسئول مربوطه است. برای همین در ادامه سوالاتی مهمی را که باید به آن‌ها پاسخ دهید یادآوری می‌کنیم:

  • دلیل شما از تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • تحصیل در این رشته دانشگاهی چه منفعتی برای شما دارد؟
  • چرا این دانشگاه/کالج را انتخاب کردید؟
  • چه تجربه‌هایی در زمینه رشته تحصیلی‌تان دارید؟
  • به دنبال چه تجربه‌ای در این دانشگاه/کالج هستید؟
  • برنامه شما بعد از پایان تحصیلات چیست؟
  • آیا در این دانشگاه/کالج به دنبال کار تحقیقاتی با استادی خاص هستید؟(نام ببرید)
  • اگر توانایی خاصی در رشته مورد نظرتان دارید که به ما کمک می‌کند اعلام کنید؟
  • بعد از تحصل و کار به چه حرفه‌ای مشغول هستید یا به آن علاقه دارید؟

نمونه انگیزه نامه برای اپلای و کار

البته هدف از نوشتن انگیز نامه تنها پذیرش در دانشگاه‌های خارجی نیست. بسیاری از افراد برای استخدام در یک موقعیت شغلی نیاز به نوشتن SOP دارند. اگر مهارت نویسندگی ندارید یا با اصول نگارش SOP آشنایی ندارید می‌توانید قبل از اینکه با ترجمه بازار تماس بگیرید چند نمونه SOP موفق را از نزدیک ببینید. این کار باعث می‌شود تا با خط سیر چنین متنی کاملا آشنا شوید. با کمی صرف وقت و جستجو در گوگل می‌توانید به این نمونه متون دسترسی پیدا کنید.

فرمت نوشتاری انگیزه نامه

فرمت نوشتاری سبب‌ می‌شود که انگیزه نامه انسجام بیشتری پیدا کند و خواندن آن برای مخاطب راحت‌تر شود. رعایت فرمت نوشتاری در نگارش SOP امری ضروری است. فرمت اصلی SOP مشابه تمام متون کتبی آکادمیک بوده و این موارد را شامل‌ می‌شود:

  • فونت Times New Roman با سایز 12
  • حاشیه 1 اینچی از دو طرف صفحه
  • فاصله خطوط 1.5

رعایت این فرمت موضوعی مرسوم در نوشتن SOP است. از این رو وقت خود را صرف ایجاد قالب بندی‌‌ای ‌که از لحاظ بصری زیبا و چشم نواز باشد، نکنید. شما باید همه تمرکز خود را بر روی ساختاربندی مقاله کنید و تمام اهداف مدنظر خود را به صورت ساده و مختصر بیان کنید. این موارد به میزان مهارت شما در نویسندگی هم بستگی دارد. شما باید کاری کنید که مخاطب جذب اطلاعات ارائه شده از سوی شما شود.

انگیزه نامه چیست

ترجمه انگیزه نامه به هر زبانی؛ آنلاین و بدون معطلی!

در این مطلب با اهمیت نوشتن SOP و نقش قابل توجه آن در جلب نظر دانشگاه‌های خارج از کشور برای اپلای آشنا شدیم. همچنین فهمیدیم که داشتن مهارت بالا در نویسندگی هم از موضوعات مهم در نگارش SOP به شمار‌ می‌آید. ترجمه بازار به عنوان یک سایت نوشتن SOP مفتخر است با بهره‌مندی از تیم حرفه‌‌ای ‌نویسندگان و مترجمان، خدمات مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا SOP تحصیلی شما را با رعایت تمام نکات دستوری و با لحنی آکادمیک به بهترین نحو بنویسیم و ترجمه کنیم. ما به شما کمک‌ می‌کنیم با نوشتن SOP ‌باکیفیت و ترجمه آن بتوانید از دانشگاه موردعلاقه خود پذیرش بگیرید. برای ترجمه SOP نیاز به یک مترجم مجرب در این زمینه دارید. مترجمی که با علاوه بر تسلط روی فرایند ترجمه، با نحوه نگارش SOP نیز آشنا باشد. به یاد داشته باشید که این مرحله از اپلای کردن شما بسیار حیاتی است و باید برای هرچه بهتر انجام شدن آن وقت بگذارید. ما در مجموعه ترجمه بازار مترجمین در اختیار داریم که می‌توانند ترجمه انگیزه نامه شما را با کیفیت بالا بر عهده بگیرند.

سوالات متداول در زمینه ترجمه انگیزه نامه

قیمت ترجمه بر اساس تعداد کلمات و زمان ترجمه ارزیابی می‌شود. برای تعیین قیمت به صورت رایگان، سفارش خود را ثبت کنید.
در ترجمه بازار انگیزه نامه به هر زبانی که شما بخواهید ترجمه می‌شود.
با خیال راحت سفارش‌تان را ثبت کنید چون تمام ترجمه‌ها دارای 72 ساعت گارانتی ترجمه هستند

به طور کلی نیازی به این کار نیست. دلیلش هم این است که انگیزه نامه در واقع بخشی از درخواست پذیرش شما به دانشگاه است. البته باید الزامات مربوط به رشته تحصیلی خود را هم در این مورد در نظر بگیرید؛ چرا که این موضوع‌ می‌تواند در برخی رشته‌های تحصیلی متفاوت باشد. بنابراین باید ببینید که آوردن نام در متن انگیزه نامه جزو الزامات دپارتمان پذیرش دانشگاه در رشته تحصیلی خودتان است یا خیر.

هر انگیزه نامه تحصیلی را باید تنها در یک صفحه بنویسید. البته در مواردی‌ می‌توانید آن را در 1.5 صفحه هم نگارش کنید. ولی بیشتر از این مقدار به هیچ وجه توصیه نمی شود. در واقع، انگیزه نامه راهی برای معرفی خود در مختصرترین شکل ممکن است. بنابراین از ذکر موضوعات بی اهمیت جدا خودداری کنید. دپارتمان‌های پذیرش دانشگاه روزانه تعداد زیادی انگیزه نامه دریافت‌ می‌کنند. کوتاه بودن انگیزه نامه هم به همین دلیل است که دپارتمان مربوطه فرصت بررسی تمامی درخواست‌های رسیده را داشته باشد.

از آنجایی که هر انگیزه نامه باید به صورت خلاصه نوشته شود، بنابراین ممکن است نوشتن آن به صورتی که تمام موضوعات را شامل شود کمی سخت به نظر برسد. انگیزه نامه بهتر است در 5 پاراگراف نوشته شود.

پاراگراف اول: چه کسی هستید و‌ می‌خواهید چه کار کنید، پاراگراف دوم: قصد شما از انجام این کار چیست، پاراگراف سوم و چهارم: چرا خود را به عنوان فردی که برای این رشته تحصیلی واجد صلاحیت است،‌ می‌شناسید و پاراگراف پایانی: در آینده قصد انجام چه کاری دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (3 امتیاز)