ترجمه متون تخصصی معماری کامپیوتر

ترجمه مقاله معماری کامپیوتر


رشته معماری کامپیوتر از جمله گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است که موضوع آن آشنایی با اجزای داخلی کامپیوتر که مراحل انجام یک دستور را بر عهده دارند و چگونگی کار آنها می باشد و یکی از رشته های کاربردی در علوم کامپیوتر به شمار می رود.

مشاهده نمونه ترجمه

معماری کامپیوتر

چکیده

معماری کامپیوتر عمدتا به حوزه خاصی از رشته آکادمیک علوم کامپیوتری دلالت دارد. در موارد دیگر، عبارت معماری کامپیوتر برای اشاره به مشخصات دستگاه‌ خاصی مثل، SPARC (نوعی طراحی گرافیک در ریزپردازنده‌ها)، اینتل X86، PowerPC، موتورولا 680×0 مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه دستورالعمل های معماری(ISA) یک نام دقیق‌تر برای تعیین مشخصات چنین ماشین‌هایی است. برای اولین بار در دهه هشتاد میلادی، زمانی که برنامه‌های معماری کامپیوتر در دپارتمان‌های مختلف علوم کامپیوتری در دانشگاه‌های سراسر جهان به کار گرفته شدند، تاکید زیادی بر روی پژوهش‌های مرتبط با طراحی بهتر مجموعه دستورالعمل‌های معماری(ISA) صورت گرفت. امروزه، صنعت بر روی چند ISA مختلف متمرکز شده است و تمایل دارد آنها را بارها و بارها – با سخت افزارهای قوی‌تر – بازسازی کند، بنابراین معماری کامپیوتر بیشتر به سمت راه‌های افزایش سرعت سخت‌افزارهای کامپیوتری و نرم افزارها در سطح سیستم قدم برداشته تا طراحی ISA‌های جدید. بنابراین، رشته دانشگاهی معماری کامپیوتر تا حدودی با رشته‌هایی مهندسی کامپیوتر یا موارد مشابه که معمولاً در شاخه رشته دانشگاهی مهندسی الکترونیک قرار دارند، ادغام شده است. رشته‌ای که به عنوان معماری کامپیوتر شناخته می‌شود ممکن است تمام جنبه‌های چگونگی تعیین، ساخت و تصحیح (آزمایش) رایانه‌های خاص را تحت تأثیر قرار دهد.

معماری کامپیوتر حداقل شامل سه زیرمجموعه اصلی است:

  • معماری مجموعه دستورالعمل یا (ISA (Instruction set architecture، تصویر انتزاعی از یک سیستم محاسباتی است که توسط برنامه‌نویس زبان ماشین (یا زبان اسمبلی)، که شامل مجموعه دستورالعمل، اندازه کلمه، حالت‌های آدرس حافظه، رجیسترهای پردازنده، و فرمت‌های آدرس و داده می‌شود قابل مشاهده است
  • معماری میکرو (یا مایکرو معماری)، که به نام سازمان‌دهنده فعالیت‌های کامپیوتری نیز شناخته می‌شود، توصیفی از سیستم است که سطح پایین‌تر، دقیق‌تر و جزئیات بیشتری را شامل می‌شود. معماری میکرو شامل نحوه اتصال اجزای سیستم به یکدیگر و نحوه عملکرد آنها به منظور پیاده‌سازی ISA است. به عنوان مثال، اندازه حافظه پنهان (Cache) یک کامپیوتر، یک مسئله سازمانی است که به طور کلی هیچ ارتباطی با ISA ندارد.
  • طراحی سیستم که شامل تمام اجزای سخت افزاری در یک سیستم محاسباتی مانند؛ اتصالات سیستمی مانند باس‌ها و سوئیچ‌های کامپیوتری و غیره است

 

تصویر مقاله انگلیسی در صفحه بعد آمده است…

ترجمه کامپیوتر

ترجمه تخصصی مقالات معماری کامپیوتر


در یک مقاله معماری کامپیوتر مانند تمامی مقالات دیگر رشته کامپیوتر که از جمله رشته های نوین مهندسی به شمار می‌روند از دامنه وسیعی از لغات و اصطلاحات تخصصی استفاده شده است که ترجمه آن ها مستلزم به کارگیری مترجمین آشنا به مهندسی کامپیوتر و با تجربه کافی در ترجمه مقاله می باشد.

سفارش ترجمه کتاب معماری کامپیوتر

کادر مترجمین زبده مهندسی کامپیوتر در ترجمه بازار مسئول ترجمه مقاله‌های معماری کامپیوتر می‌باشند و آشناترین مترجمین به این حوزه برای انجام ترجمه کتاب معماری کامپیوتر شما انتخاب می‌شوند.

اگر قصد ترجمه کتاب انگلیسی به فارسی در زمینه معماری کامپیوتر را دارید می‌توانید از خدمات ترجمه تخصصی همراه با گارانتی در ترجمه بازار استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *