ترجمه تخصصی جغرافیا

علم جغرافیا برای افرادی که در رشته‌های مختلفی همچون آب‌وهواشناسی، زمین‌شناسی، تاریخ و غیره مشغول هستند بسیار مهم و کاربردی است. ترجمه جغرافیا به معنای برگردان کلمات و عبارات تخصصی این رشته و معادل‌یابی دقیق است.


دانلود نمونه ترجمه PDF

مشاهده نمونه ترجمه

خشکسالی و امنیت غذایی در خاورمیانه: چارچوب تحلیلی

چکیده

بلایای طبیعی ممکن است به عنوان یکی از عوامل مضر عدم امنیت غذایی در خاورمیانه نقش مهمی داشته باشند. اتفاقات پی در پی خشکسالی، کمبود آب و شیوه‌های کشاورزی به صورت فشرده و ناپایدار ممکن است بر امنیت غذایی در منطقه تأثیر بگذارد. در این مقاله رابطه بین خشکسالی و امنیت غذایی در سراسر خاورمیانه بررسی شده است. خشکسالی‌های آب و هوایی، کشاورزی و هیدرولوژیکی در بازه‌های زمانی متعدد بیش از هفت دهه در طول دوره‌های  1948 تا 2017 در منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. ما امنیت غذایی را در خاورمیانه به عنوان تابعی از خشکسالی (عامل تنش آبی) و همچنین چندین محرک اقتصادی – اجتماعی دیگر، شبیه سازی می‌کنیم. یک رویکرد بیزی برای ادغام این محرک‌ها به منظور پیش‌بینی دقیق امنیت غذایی در منطقه اجرا شده است. نتایج نشان می‌دهد که خشکسالی هیدرولوژیکی شدیدترین نوع خشکسالی در منطقه، به ویژه در مصر، در طول دوره مطالعه است. علاوه بر این، نتایجْ تأثیراتِ قابل توجه دام، رشد جمعیت، محصولات کشاورزی و خشکسالی بر امنیت غذایی در خاورمیانه را نشان می‌دهد. یافته‌های ما همچنین نشان می‌دهد که محصولات کشاورزی در خاورمیانه به دنبال خشکسالی اخیر که در سال 2010 اتفاق افتاد، کاهش یافته است.

متن اصلی (انگلیسی) در ادامه آمده است …

ترجمه مقالات تخصصی جغرافیا


در امر ترجمه تخصصی مقالات علوم انسانی از جمله جغرافیا نمی‌توان به مترجمین عمومی و حتی سایر رشته‌های دیگر رجوع کرد، این رشته مانند هر رشته دیگر از کلمات و اصطلاحات بسیار تخصصی تشکیل شده است که برگردان صحیح آنها تنها از مترجمین فارغ التحصیل رشته جغرافیا برمی‌آید. استادان و دانشجویان فراوانی هستند که برای بالا بردن سطح اطلاعات و همچنین ارائه مقالات برگردان شده از سایت ترجمه بازار استفاده کرده‌اند.

ترجمه فارسی به انگلیسی متن رشته جغرافیا


مترجمین ما در ترجمه بازار توانایی برگردان بی‌نقص متون فارسی به انگلیسی را دارند. مخاطبین این نوع برگردان بیشتر استادان و دانشجویانی هستند که می‌خواهند مقاله خود را جهت چاپ در یکی از ژورنال‌های معتبر جهانی آماده کنند.

ترجمه بازار و ترجمه جغرافیا


مترجمینی که در سایت ما مشغول به کار هستند از چند آزمون جهت ارزیابی مهارت آنها در رشته‌ خود عبور کرده‌اند. داشتن بیش از 10000 مشتری دائمی از سرتاسر ایران گواه بالا بودن سطح کیفیتِ کار ترجمه بازار است. اگر کیفیت و قیمت بسیار مناسب مد نظر شما است، همین حالا از طریق راه‌هایی که در اختیارتان قرار گذاشته‌ایم جهت ارسال فایل ترجمه اقدام نمایید.

پرسش و پاسخ


امکان ترجمه یک روزه هم دارید؟

شما باید از سرویس ترجمه فوری استفاده کنید . سرعت ترجمه در این روش بیش از 2000 کلمه در روز است

من چند فایل صوتی دارم مربوط به رشته جغرافیا امکان برگردان روان آنها به فارسی است؟

بله. مترجمین شفاهی ما جزو بهترین‌های کشور هستند و کار خودشان را به نحو احسنت انجام خواهند داد

آیا متون پس از ترجمه بازخوانی می‌شوند؟

بله. کلیه متون توسط مترجم یک بار بازخوانی می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *