ترجمه تخصصی زیست شناسی

رشته زیست شناسی از رشته‌های پایه علوم تجربی به شمار می‌رود که دامنه وسیعی از علوم زیستی را در بر می‌گیرد و منابع و متون متعددی در طول تاریخ در این رشته علمی نگاشته شده‌اند. از این رو است که ترجمه زیست شناسی بسیار اهمیت دارد و کشورها برای برگردان دقیق متون تخصصی این رشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


دانلود نمونه ترجمه PDF

مشاهده نمونه ترجمه

ارتقا سطح تحمل گیاهان سیب زمینی ترانس‌ژنیک، سوپراکسید دیسموتاز مس/روی در دمای پایین

چکیده

تنش در دمای پایین یکی از عوامل اصلی آسیب در گیاهان، به ویژه در محصولات غذایی است. سوپراکسید دیسموتاز مس / روی نقش مهمی در فرآیندهای مهارِ گونه‌های اکسیژن فعال (ROS) ناشی از تنش‌های محیطی دارد. در این تحقیق به منظور بررسی گیاهان سیب زمینی تراریخته که آیا تحمل آنها به دماهای پایین بهبود یافته است، ژن StSOD1 تحت کنترل پروموتر CaMV 35S از طریق انتقال در آگروباکتریوم تومه فاسینس بیان گردید. نتایج نشان داد که پس از تیمار 4 درجه سانتیگراد برای 48 ساعت، فعالیت سوپراکسید دیسموتاز (SOD) در لاین‌های سیب زمینی تراریخته بیان ۱StSOD 1.38 برابر در مقایسه با گیاهان غیر تراریخته افزایش داشته است. از طرف دیگر، فعالیت لاین‌های سیب زمینی تراریخته (خطوط RNAi) که مهار کننده بیان StSOD1 را دارند، در مقایسه با خطوط NT کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اثر افزایش فعالیت SOD بر پراکسیداسیون لیپیدها با اندازه گیری میزان مالون دی آلدئید (MDA) در گیاهان در طی تیمار سرد مشخص شد.

متن اصلی (انگلیسی) در ادامه آمده است …

تر‌جمه متن رشته زیست شناسی


برای تر‌جمه مقاله زیست‌شناسی مترجمین بایستی دارای آشنایی کامل و سابقه تر‌جمه در علوم تجربی و زیستی باشند تا بتوانند تر‌جمه متن تخصصی زیست‌شناسی را – چه انگلیسی به فارسی و چه فارسی به انگلیسی – ارائه دهند.

خوشبختانه ترجمه‌بازار توانسته است با بوجود آوردن بستری مناسب، بهترین‌های ایران را گردآوری کند و برای مشتریان خود تجربه بی‌نظیری را رقم بزند.

ترجمه کتاب زیست شناسی در ترجمه‌بازار


یکی دیگر از خدمات ارزنده‌ای که ترجمه‌بازار به اساتید و دانشجویان این رشته ارائه می‌دهد، ترجمه کتاب و ترجمه تخصصی رشته زیست‌شناسی است. کتب و محتوای تخصصی شما در هر سطحی که باشد، مترجمین ما قادر خواهند بود تا آن را با کیفیت بسیار بالایی تر‌جمه کنند و آن را در اختیار شما قرار دهند.

مترجمین در ترجمه‌بازار از چند آزمون تخصصی عبور کرده‌اند و شایستگی‌های خودشان را در امر تر‌جمه نشان داده‌اند. از این جهت است که ما بیش از 10000 مشتری دائمی اعم از دانشجو و استاد از سراسر ایران داریم و به این موضوع به خود می‌بالیم.

برگردان انواع محتوای رشته زیست‌شناسی تخصص ماست و اگر هزینه پایین و کیفیت بالا برای شما اهمیت فراوانی دارد، همین حالا از طریق راه‌های ارتباطی متن خودتان را در اختیار مترجمین ما بگذارید. ترجمه  بازار آماده ترجمه متون علوم پزشکی به شکل کاملا تخصصی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *