ترجمه تخصصی سم شناسی

ترجمه سم شناسی | سفارش آنلاین به همراه نمونه ترجمه


رشته سم شناسی یکی از شاخه‌های رشته پزشکی است که به بررسی انواع سموم داخلی و خارجی در تعامل با بدن انسان و موجودات زنده و مکانیزم عملکرد و مقابله با آن‌ها می‌پردازد. از آنجایی که این رشته با جان و حیات انسان‌ها ارتباط مستقیمی دارد، ترجمه سم شناسی هم باید به صورت کاملا تخصصی و عاری از هر گونه اشکال انجام گیرد.


دانلود نمونه ترجمه PDF

مشاهده نمونه ترجمه

ماهیت سیستمیک ریه آلوده شده به گاز خردل: مقایسه با بیماران COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)

چکیده

سولفور خردل (SM) یک ماده جنگی-شیمیایی آلکیله کننده تاول‌زا است که توسط نیروهای عراقی علیه ایران استفاده می‌شد. یکی از عوارض شناخته شده استنشاق گاز خردل، ریه آلوده شده به گاز خردل است که به عنوان فنوتیپ بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) مورد بحث قرار می‌گیرد. در این عارضه، علائم بالینی نزدیک به COPD با علل شایع، مانند در افراد سیگاری، وجود دارد. براساس اطلاعاتی که به تدریج با انجام مطالعات روی بیماران ریوی آلوده شده به گاز خردل به دست آمد، علائم سیستمیک همراه با اختلالات ریوی مورد توجه محققان قرار گرفته است. تغییر در سطح سرمی مارکرهای التهابی، مانند پروتئین واکنش پذیر C (CRP)، فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α)، فاکتور هسته‌ای κB (NF-κB)، متالوپروتئینازهای ماتریس (MMPs)، اینترلوکین (IL)، کموکین‌ها، سلکتین‌ها، ایمونوگلوبولین‌ها و علائم عدم تعادل در سیستم اکسیدان-آنتی اکسیدان در سطح سرم، تغییرات سیستمیک را در این بیماران نشان می‌دهد. علاوه بر این، گزارشاتی از عوارض غیر ریوی ، مانند پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی عروقی نیز ارائه شده است. در این مطالعه، با استفاده از مطالعه مقایسه‌ای تغییر در مارکرهای ذکر شده در بیماران ریه آلوده به گاز خردل خردل و COPD در مراحل پایدار و مکانیسم‌های پاتوژنز و پدیده‌ها، مانند بازسازی مجاری هوایی، شانس ایجاد ماهیت سیستمیک این بیماری ریوی در این بیماران مورد بررسی قرار گرفته است.

متن اصلی (انگلیسی) در ادامه آمده است …

ترجمه سم شناسی

تر‌جمه مقاله رشته سم شناسی


گروه ترجمه‌بازار برای ترجمه مقاله ISI سم شناسی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی استفاده می‌نماید، تا تر‌جمه تخصصی مناسبی در این رشته انجام شود. کیفیت برگردان در سایت ترجمه‌بازار به قدری بالا است که توانسته‌ایم بیش از ده هزار مشتری دائمی را از سراسر ایران داشته باشیم. پس اگر کیفیت برگردان برای شما اهمیت دارد همین حالا از راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

ترجمه کتاب رشته سم شناسی


این رشته از آن قبیل رشته‌های دانشگاهی‌ است که هر روز کتاب‌های فراوانی مربوط به آن چاپ می‌شوند، دانشجویان و اساتید برای به روز کردن دانش خود نیاز به خواندن دقیق این قبیل کتاب‌ها هستند. اما پیدا کردن مترجمی که به این رشته مسلط باشد کار بسیار سختی است.

خوشبختانه در ترجمه‌بازار، ما برای برگردان هر رشته از فارغ التحصیلان همان زیرگروه استفاده کرده‌ایم تا متن تولید شده توسط همکارانمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تر‌جمه تخصصی رشته سم شناسی فقط در تر‌جمه بازار میسر است


مترجمین مقاله سم شناسی می‌بایست با مباحث کلی مربوط به این رشته نظیر بیوشیمی و فارماکولوژی و زیست شناسی آشنایی مناسبی داشته باشند تا ترجمه‌های مناسبی را ارائه دهند. برگردان تخصصی را فرای یک شغل بلکه یک هنر باید دانست چرا که مترجم نسبت به کاری که انجام می‌دهد، مبلغ ناچیزی خواهد گرفت. اما در ترجمه‌بازار سعی شده تا هزینه‌ها را تا حد امکان رقابتی نگه‌داریم و از طرفی به کیفیت نابی که ده سال است به ارائه آن شهرت داریم، خدشه‌ای وارد نکنیم.

ما از سراسر ایران مشتریان دائمی و وفاداری داریم که به داشتن آنها به خود می‌بالیم، شما هم می‌توانید با استفاده از یکی از راه‌های ارتباطی که در سایت مشاهده میکنید، همین حالا برای برگردان تخصصی متون و مقالات رشته سم شناسی اقدام کنید. با ترجمه‌بازار دیگر دغدغه‌ای نسبت به هزینه، کیفیت و زمان تحویل ترجمه نخواهید داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *