اپلای کردن با دولینگو | دولینگو مدرکی برای جایگزینی آیلتس و تافل

اپلای کردن با دولینگو
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

مدرک زبان دولینگو؛ مقرون‌به‌صرفه اما کاربردی

یکی از مواردی که برای مهاجرت تحصیلی و اپلای کردن در دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته نیاز دارید، مدرک زبانی معتبر در سطح بین‌المللی است. حتما شما هم نام مدارک زبان آیلتس و تافل را شنیده‌اید. این مدارک در سراسر دنیا اعتبار دارند، اما به دست آوردن آن‌ها بسیار سخت و هزینه‌بر است. اما در این میان یک مدرک زبان معتبر در سطح بین‌المللی با نام دولینگو وجود دارد که بسیار کم‌هزینه‌تر است و به دست آوردن آن خیلی سخت نیست. در واقع امکان اپلای کردن با دولینگو در دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا وجود دارد. در این مطلب با هزینه کسب این مدرک، نحوه به دست آوردن آن و دیگر نکات مهم در این زمینه آشنا می‌شویم.

اپلای کردن با دولینگو؛ روشی فوق‌العاده برای تحصیل در خارج از کشور

دولینگو یک مدرک زبان بین‌المللی است که بیشتر در زمان شیوع کرونا و محدودیت‌های آن مورد توجه بیشتر موسسات علمی قرار گرفت. این مدرک، کاربردی مشابه آیلتس و تافل دارد و از آن می‌توان برای اپلای در دانشگاه‌ها استفاده کرد. در حال حاضر 1871 دانشگاه معتبر در سراسر دنیا این مدرک زبان را قابل ‌قبول می‌دانند. لازم به ذکر است که این تعداد در حال افزایش است. این بدان معنا است که اپلای کردن با دولینگو، یک گزینه فوق‌العاده برای متقاضیان مهاجرت است.

اپلای کردن با دولینگو

 

برخی از دانشگاه‌هایی که مدرک زبان دولینگو را دارای اعتبار می‌دانند، عبارت‌اند از:

  • دا‌نشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا
  • دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو
  • دا‌نشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دانشگاه کالیفرنیا دیویس
  • دا‌نشگاه براون
  • کالج دارتموث
  • دانشگاه واندربیلت
  • دا‌نشگاه فلوریدا
  • دانشگاه جورج تاون
  • دا‌‌نشگاه وسترن سیدنی
  • دانشگاه مک کواری
  • کالج مترو سیدنی
  • موسسه آموزش عالی آدلاید
  • مدرسه بازرگانی کاپلان

چگونگی شرکت در آزمون دولینگو

شرکت در آزمون دولینگو مانند مدارک زبان دیگر نیازمند حضور فیزیکی شما نیست و با یک رایانه شخصی به صورت مجازی قابل انجام است. برای شرکت در این آزمون کافی است مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه‌ها انجام بدهید و سپس برای شرکت در آزمون آماده شوید. در ابتدا لازم است که یک دوربین وب‌کم باکیفیت، اینترنت پرسرعت، رایانه هوشمند، هدفون، اسپیکر و از همه مهم‌تر نور و محیطی ساکت در اختیار داشته باشید تا بتوانید، مراحل آزمون دولینگو را انجام بدهید. تمام مراحل کسب مدرک دولینگو، اینترنتی و در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود.

اپلای کردن با دولینگو

اپلای کردن با دولینگو در چه شرایطی ممکن است؟

در ابتدا باید بدانید که مدرک زبان دولینگو در بیشتر نقاط جهان قابل قبول است، اما این مدرک مانند مدارک آیلتس و تافل، همیشه کارساز نیست. به طور خلاصه باید گفت که این مدرک در برخی شرایط کاربردی است و در برخی موارد نیز کاربردی ندارد. در ادامه موارد تاثیرگذار بر کاربرد مدرک زبان دولینگو را به طور کلی شرح داده‌ایم.

مقطعی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید

در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی مدرک دولینگو را قابل قبول می‌دانند. این در حالی است که پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با داشتن این مدرک، دور از ذهن است؛ بنابراین می‌توان گفت، شانس اپلای کردن با دولینگو در مقاطع پایین‌تر بیشتر است، اما در مقاطع تحصیلی پیشرفته‌ مثل دکترا، اوضاع این‌گونه نیست.

نمره آزمون دولینگو

پس از برگزاری آزمون دولینگو، متقاضی نمره‌ای از 0 تا 160 دریافت خواهد کرد. این امر بدیهی است که هرچقدر نمره بالاتری را کسب کنید، اعتبار مدرک دولینگو شما بیشتر خواهد بود و در نتیجه فرصت‌های اپلای بهتری در پیش دارید. همچنین می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از حداقل نمره دولینگو، برای پذیرش اطلاع پیدا کنید.

رشته تحصیلی برای اپلای کردن با دولینگو مهم است

مدرک زبان دولینگو برای بیشتر رشته‌های تحصیلی قابل قبول است. اما در این میان بعضی از دانشگاه‌ها مدرک آزمون دولینگو را برای تحصیل در رشته‌هایی از جمله روان‌شناسی و حقوق، قابل قبول نمی‌دانند. برای اطمینان یافتن از این موضوع باید به وب‌سایت رسمی دانشگاهی که می‌خواهید در آن اپلای شوید، مراجعه کرده و پیش‌نیازهای پذیرش در رشته مورد نظر را مشاهده کنید.

کشوری که به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنید

در حال حاضر تعداد کشورهای زیادی مدرک زبان دولینگو را قابل قبول می‌دانند و دارندگان آن را پذیرش می‌کنند. اما در این میان برخی از کشورها این مدرک را به اندازه کافی معتبر نمی‌دانند. بنابراین لازم است، وب‌سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و با تماس با مسئولین دانشگاه از قابل قبول بودن این مدرک نزد آن‌ها، اطلاع پیدا کنید.

اپلای کردن با دولینگو

اثبات تسلط بر زبان انگلیسی برای اپلای دانشگاهی با مدرک دولینگو

مهاجرت تحصیلی و اپلای کردن در دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا با شرکت در آزمون دولینگو نیز امکان‌پذیر است. در حالی که به دست آوردن این مدرک بسیار کم‌هزینه‌تر از مدارک مشابه است و آزمون ساده‌تری نیز دارد. اگر شما هم یکی متقاضیان مهاجرت تحصیلی هستید، به‌ هیچ‌وجه مطالب وب‌سایت ترجمه بازار را از دست ندهید. در وب‌سایت ما مطالب تخصصی زیادی درباره روش‌های مهاجرت، هزینه‌های مهاجرت، مدارک مورد نیز برای ترجمه، نحوه اپلای کردن و دیگر موارد مرتبط وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی