ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین | معرفی اپلیکیشن‌های مختلف

ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

استفاده از دوربین تلفن همراه برای ترجمه انگلیسی به فارسی

تایپ کردن متون مختلف در برنامه‌های کاربردی مخصوص ترجمه بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است شما برای ترجمه متون بلندی مانند چند صفحه از یک کتاب به مشکل بخورید. همچنین شاید شما قصد سفر به کشوری خارجی را داشته باشید و بخواهید نوشته‌های انگلیسی روی تابلوها، روزنامه‌ها یا منوی رستوران‌ها را ترجمه کنید. ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین تلفن همراه که در آن از تکنولوژی OCR استفاده می‌شود، بهترین و سریع‌ترین راه برای ترجمه متون انگلیسی به شمار می‌آید. شما می‌توانید با گرفتن یک عکس ساده و آپلود آن در اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه، در کمترین زمان ممکن ترجمه متن مورد نظر را دریافت کنید.

مزایای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

ظهور تکنولوژی همواره باعث ساده شدن زندگی ما شده است و امروزه با اضافه شدن قابلیت ترجمه با دوربین به تلفن‌های هوشمند، مشکلات مربوط به تایپ کردن متن از بین رفته است. احتمالا یکی از مهم‌ترین مزایای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین، صرفه‌جویی در وقت شما است. زیرا سرعت انجام ترجمه در این روش با روش تایپ کردن متن، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

یکی دیگر از مزایای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین این است که بسیاری از اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه با دوربین تمامی عکس‌ها و متون ترجمه‌شده را در حافظه خود ذخیره می‌کنند و شما می‌توانید در صورت نیاز مجدد از آن‌ها استفاده کنید.

سایر مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های ترجمه با دوربین عبارتند از:

  • هر دو سیستم عامل اندروید و iOS از بسیاری از اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه تصویری پشتیبانی می‌کنند
  • این اپلیکیشن‌ها علاوه بر زبان فارسی و انگلیسی از بسیاری از زبان‌های دنیا مانند اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و چینی پشتیبانی می‌کنند و شما نیازی به دانلود برنامه‌های مجزا ندارید
  • امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها به صورت آفلاین و آنلاین
  • شما می‌توانید بخش‌های مورد نظر خود را از متن تصویری جدا کرده و ترجمه کنید. در نتیجه برای ترجمه بخشی از یک متن نیازی به ترجمه تمام عکس ندارید

بهترین اپلیکیشن‌های ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌هایی که در حوزه خدمات ترجمه فعالیت می‌کنند، به دلیل اهمیت بالای ارائه ترجمه در سریع‌ترین زمان ممکن، قابلیت ترجمه با دوربین را نیز به امکانات خود اضافه کرده‌اند. با وجود این که این ترجمه ماشینی ممکن است ایراداتی داشته باشد و برخی از کلمات به درستی ترجمه نشده باشند، اما این اپلیکیشن‌ها همیشه در شرایط اضطراری به داد شما می‌رسند. مایکروسافت ترنسلیتور، گوگل ترنسلیت و کمرا ترنسلیتور (Camera Translator) سه مورد از بهترین اپلیکیشن‌ها برای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین به شمار می‌روند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند.

ترجمه با دوربین به کمک Microsoft Translator

زمانی که درباره ترجمه صحبت می‌کنیم، احتمالا اولین نامی که در ذهن ما تداعی می‌شود گوگل ترنسلیت است. اما این برنامه تنها اپلیکیشن موجود برای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین نیست. شرکت مایکروسافت نیز اقدام به طراحی و توسعه یک اپلیکیشن مترجم به نام مایکروسافت ترنسلیتور کرده که از قابلیت ترجمه با دوربین نیز برخوردار است. همچنین این اپلیکیشن می‌تواند علاوه‌بر تصاویر برخی از فایل‌های صوتی را نیز برای شما ترجمه کند.

ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

برنامه کاربردی گوگل ترنسلیت

بدون شک بهترین و کاربردی‌ترین گزینه برای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت است. شما می‌توانید عکس‌های خود را به‌صورت آنلاین یا از داخل گالری و به صورت آفلاین روی این اپلیکیشن آپلود کرده و در عرض چند ثانیه ترجمه متن مورد نظر را دریافت کنید. هر دو سیستم عامل اندروید و iOS از گوگل ترنسلیت پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن Camera Translator

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای ترجمه با دوربین تلفن همراه کمرا ترنسلیتور است که از پنجاه زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن برای تبدیل کردن تصاویر شما به متن، از تکنولوژی OCR استفاده می‌کند. شما می‌توانید از امکانات کمرا ترنسلیتور برای ترجمه متون خود به صورت آفلاین نیز استفاده کنید.

روش استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ترجمه با دوربین

اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه تصویری معمولا رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها کار دشواری نیست. شما پس از نصب و ورود به اپلیکیشن با چند گزینه برای ترجمه مواجه می‌شوید که می‌توانید متن، تصویر یا فایل صوتی خود را با استفاده از این گزینه‌ها در برنامه آپلود کنید.

ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین

معمولا در این برنامه‌ها برای آپلود تصویر گزینه‌ای به نام دوربین (Camera) یا تصویر (Image) وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید. در مرحله بعد باید زبان مورد نظر خود را برای ترجمه انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن عملیات ترجمه با دوربین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما انجام داده و متن را روی صفحه به شما نمایش می‌دهد.

ارائه خدمات ترجمه تخصصی در سایت ترجمه بازار

استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف روشی سریع و بدون دردسر برای ترجمه انگلیسی به فارسی با دوربین است که می‌تواند در برخی از موقعیت‌ها به شما کمک کند. اما همان‌طور که اشاره کردیم، ترجمه‌های ماشینی معمولا در بحث نگارش و ترجمه کلمات تخصصی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در نتیجه برای انجام ترجمه‌های تخصصی و سرنوشت‌ساز خود، بهتر است به‌سراغ مترجمان حرفه‌ای بروید.

وبسایت ترجمه بازار با در اختیار داشتن گروهی از باتجربه‌ترین مترجمان کشور، ارائه‌دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در حوزه ترجمه متون تخصصی به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات تخصصی خود با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی