ترجمه دندانپزشکی

یکی از رشته‌های علوم پزشکی که از اهمیت و سطح تخصصی بسیار بالایی برخوردار است، رشته دندانپزشکی می باشد که طرفداران زیادی نیز در کشور ما دارد. دندانپزشکی نه تنها بعنوان یکی از زیرشاخه‌های پزشکی بلکه بینِ تمامیِ رشته‌های دانشگاهی جز پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شود. ترجمه دندانپزشکی – مقالات و متون – نیز برای ارتقا سطح کیفی خدمات پزشکان عزیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردا است. لذا مشتریان این نوع از متون چه لاتین و چه نسخه ترجمه‌ی آن تنها به دانشجویان ختم نمی‌شود. در واقع طیف وسیعی از افراد از تولید کنندگان مواد اولیه دندانپزشکی گرفته تا کسانی که در زیرشاخه‌های مرتبط به دندانپزشکی فعالیت می‌کنند، جزو طرفدارانِ برگردان استاندارد متون دندانپزشکی هستند.

اهمیت ترجمه مقاله دندانپزشکی 


در گذشته نه چندان دور، از دندانپزشکی تنها برای کشیدن و از بین بُردن دندان‌های خراب استفاده میشد، در حالی که در قرن 21 وظایف یک دندانپزشک موفق از زیبایی دهان و لثه شروع و به نحوه رعایت بهداشت و نگه‌داری هرچه بهتر دندان‌ها ادامه می‌یابد. از این‌رو دندانپزشکان تاثیر بسیار زیادی بر سلامت جسمی و روحی افراد خواهند گذاشت. نکته جالب توجه در این رشته، آن است که بتازگی از طریق آزمایش کردن دندان‌ها می‌توان بسیاری از بیماری‌های سخت علاج و یا لاعلاج را در همان مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

همه‌ی این پشرفت‌ها از مملکتی به مملکت دیگر، از استاد به دانشجو به کمک ترجمه استاندارد از زبان مبدا به زبان مقصد انتقال داده خواهند شد. چنین امری میسر نخواهد شد مگر با استفاده از فارغ التحصیلان ممتاز و یا دندانپزشکان عزیز که تسلط کافی بر زمینه‌های مختلف این رشته را دارا هستند.

رشته‌های مرتبط به دندانپزشکی


دندانپزشکی یکی پر درآمدترین رشته‌های پزشکی است در عین حال کار در این حرفه، نیازمند دانش بسیار وسیع در مورد دهان، دندان، فک و لثه می‌باشد. از گرایش‌های مهم این رشته که در دانشگاه‌های ایران نیز تدریس می‌شوند، به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

آسیب‌شناسی دهان – آناتومی دندان – جراحی دهان – ارتودنسی – ریشه‌درمانی – مواد دندانپزشکی – بهداشت دهان – پاتولوژی دهان – پروتزهای درمانی – لثه درمانی – دندانپزشکی سالمندان – دندانپزشکی زیبایی.

ترجمه مقاله دندانپزشکی در ترجمه بازار


با توجه به طیف بسیار گسترده رشته دندانپزشکی و اهمیت ترجمه تخصصی متون آن، تیم ترجمه بازار با استفاده از فارغ التحصیلان خبره در هر گرایش، ترجمه‌های بی‌نقصی را در این چند سال به مشتریان وفادار خود ارائه داده است.

مترجمین ترجمه بازار برای ترجمه مقالات دندانپزشکی، کیفیت را فدای زمان نخواهند کرد چرا که با اشتباهی کوچک در ترجمه و بکارگیری عملی آن توسط دانشجو و پزشک، می‌تواند مخاطرات جبران‌ناپذیری را به وجود آورد. برگردان دقیق و استفاده از اصطلاحات بومی شده و مهم‌تر از همه ویرایش نهایی متن تولید شده توسط یک ویراستار خبره در تیم مترجمین ترجمه بازار از دیگر مزایای این موسسه می‌باشد.

ما برای ترجمه مقاله  از دانشجویان مسلط به مبانی دندانپزشکی و آشنا با فنون ترجمه حرفه‌ای استفاده می‌کنیم.

شما می‌توانید ترجمه دندانپزشکی خود را با خیال آسوده به ما واگذار نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *