مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

مهلت-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

ثبت نام دانشجویان در دانشگاه آزاد، بدون کنکور

در طی سال‌های اخیر، شیوه پذیرش تعدادی از رشته‌ها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی تغییر کرده است. اکثر رشته‌ها به صورت بدون آزمون، پذیرش دانشجو انجام می‌دهند. این موضوع استقبال فراوان دانشجویان را در پی داشته و از مهم‌ترین دلایل افزایش شمار دانشجویان دانشگاه‌های آزاد بوده است. این دانشگاه‌ها، هر سال در دو نوبت ماه‌های مهر و بهمن، پذیرش دانشجویان را صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها، در رشته‌های بدون نیاز به آزمون کنکور دانشگاه آزاد، انجام می‌دهند. برای آگاهی از مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد و شرایط و ضوابط ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه‌ها، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه و مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه برگزار می‌شود. متقاضیان ادامه تحصیل در رشته‌های بدون نیاز به کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه‌ها، باید در مهلت مقرر که توسط سازمان سنجش و سایت دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود، علاقه‌مندی خود را نسبت به رشته محل‌های ارائه شده اعلام نموده و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته، هر داوطلب ابتدا باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کند. سپس دفترچه راهنمای ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد را دانلود و مطالعه کرده و فهرست رشته‌های ارائه شده را بررسی کند. در صورت علاقمندی به رشته محل‌های ارائه شده، برای ثبت نام اینترنتی و یا حضوری اقدام کند.

مطابق روند سال‌های گذشته، انجام تمامی مراحل ثبت نام رشته‌های بدون کنکور، اعم از اطلاع از مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد ، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و لیست رشته‌های بدون آزمون، خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، تکمیل فرم‌های ثبت نام و فرم انتخاب رشته، دریافت کد رهگیری و در نهایت اعلام نتایج، به صورت اینترنتی و آنلاین، از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی کاملا  امکان‌پذیر است.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد برای ورودی‌های مهر ماه

علاقه‌مندان شرکت در پذیرش رشته‌های بدون کنکور، می‌توانند در مهلت مقرر که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد، ثبت نام و انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد 1401 برای دانشجویان ورودی مهر ماه، برای مقطع کارشناسی ناپیوسته از 25 تیر ماه تا 5 مرداد ماه، برای مقطع کاردانی پیوسته از  5 تا 27 مرداد ماه و برای مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، از 18 تا 28 مرداد ماه 1401 است.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد برای ورودی‌های بهمن ماه

ثبت نام رشته‌های بدون نیاز به آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، برای دانشجویان ورودی بهمن ماه، هر ساله معمولا در اواخر آذر و اوایل دی ماه آغاز می‌شود. بر این اساس آن دسته از داوطلبانی که می‌خواهند در رشته‌های بدون نیاز به آزمون کنکور دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، می‌بایست در مهلت مقرر به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد  اقدام کنند. پس از کسب اطلاعات کامل از شرایط و ضوابط، کد رشته‌های مورد علاقه خود را از فهرست رشته‌های ارائه شده در این دفترچه انتخاب کنند.

روش ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد

همان‌طور که گفته شد، ثبت نام داشنجویان ورودی‌ مهر ماه، هر سال به صورت آنلاین و از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می‌شود. داوطلبان جهت طی کردن تمامی مراحل ثبت نام، از جمله خرید کارت اعتباری و شماره سریال برای پرداخت هزینه ثبت نام رشته‌های بدون کنکور،  باید به همین سایت مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام آنلاین

روند ثبت نام سال‌های گذشته برای نیمسال دوم تحصیلی نیز به این صورت بود که پس از اعلام مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد، متقاضیان انتخاب رشته؛ با به‌همراه داشتن مدارک مورد نیاز به محل دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و در رشته مورد علاقه خود ثبت نام می‌کردند. اما به علت شرایطی که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در روند ثبت نام بسیاری از پذیرش‌های دانشگاه‌ها به وجود آمد، ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشجویان ورودی بهمن ماه آخرین دوره نیز به صورت غیرحضوری صورت گرفت. در صورتی که این روند ادامه یابد، مراحل ثبت نام رشته‌های بدون کنکور به شیوه زیر خواهد بود:

  • ورود به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی iau.ac.ir و کلیک بر روی لینک “ثبت نام دوره‎‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی” در نیمسال تحصیلی مورد نظر
  • خرید کارت اعتباری برای گرفتن سریال اعتباری ثبت نام
  • درج سریال اعتباری خریداری شده و ورود به مرحله ثبت نام
  • وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و بارگذاری عکس پرسنلی داوطلب با شرایط خواسته شده
  • ثبت حداکثر 20 کد رشته در دفترچه انتخاب رشته از میان کد رشته‌های مندرج
  • تایید نهایی اطلاعات و رشته‌های ثبت شده به منظور ذخیره آن‌ها
  • دریافت کد رهگیری ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام

پس از پایان یافتن تمامی مراحل ثبت نام، داوطلبان یک کد رهگیری دریافت خواهند کرد که در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد، جهت مشاهده نتایج ثبت نام، مورد نیاز است. توجه داشته باشید که پس از طی تمامی مراحل ذکر شده، به منظور ذخیره اطلاعات و رشته‌های انتخابی وارد شده خود، حتما بر روی گزینه “تایید نهایی” کلیک کنید.

معمولا، دانشگاه آزاد برای علاقه‌مندانی که در فرصت اولیه موفق به انجام ثبت نام و انتخاب رشته نشده‌اند، امکاناتی را فراهم می‌کند تا بتوانند مجددا در مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد، نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند. همچنین آن دسته از افرادی که ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند، می‌توانند در طی این مهلت مجدد برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

سایت ترجمه بازار؛ کمک حال دانشجویان در پروژه‌های مختلف

در این مطلب مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد و شیوه ثبت نام در این دانشگاه‌ها را با هم بررسی کردیم. در طول ترم‌های تحصیلی مختلف، پروژه‌های مختلفی از سوی اساتید به دانشجویان محول شده که برای انجام هر چه بهتر آن‌ها، همواره استفاده از منابع و مقالات خارجی توصیه می‌شود. نظر به این که بسیاری از دانشجویان با ترجمه حرفه‌ای آشنایی ندارند، سایت ترجمه بازار همواره یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سایت‌های انجام پروژه‌های ترجمه به‌خصوص ترجمه پروژه‌های دانشجویی است.

 ترجمه در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و بالاترین دقت، از ویژگی‌های بارز ترجمه بازار است. دانشجویان محترم می‌توانند با مراجعه به این سایت و انتخاب ترجمه مورد نظر خود، آن را با ضمانت کیفیت، دقیق‌ترین ترجمه ممکن، ارسال در کوتاه‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت، تحویل بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی