کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد | با روش بازیابی این رمز آشنا شوید

کلمه-عبور-در-ثبت-نام-دانشگاه-آزاد
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

کلمه عبور؛ لازمه ثبت نام در دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی، بسته به رشته و دوره‌ای که انتخاب کرده‌اید، متغیر است. البته فرآیند ثبت نام در بیشتر دوره‌های این موسسه، مراحل یکسانی دارد و بیشتر در جزئیات متفاوت هستند. اما در این بین، برخی موارد می‌توانند شما را سردرگم کنند؛ برای مثال، بسیاری از دانشجویان، نمی‌دانند که کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد چیست و چه کاربردی در مراحل ثبت نام دارد. از طرف دیگر، برخی از متقاضیان تحصیل در این مجموعه دانشگاهی، کلمه عبور خود را گم کرده‌اند و به دنبال راهی برای بازیابی آن هستند. در این مطلب، با نکات مهم درباره کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد آشنا می‌شویم.

مختصری درباره ثبت نام در دانشگاه آزاد

پیش از پاسخ به سوال درباره اینکه کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد چیست، باید با روند ثبت ‌نام در این موسسه آموزشی آشنا شوید. دانشگاه آزاد اسلامی در هر سال تحصیلی، متقاضیان را از طریق آزمون سراسری و یا بدون کنکور جذب می‌کند. جالب است بدانید که داوطلبان می‌توانند بدون شرکت در آزمون سراسری در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته این مجموعه دانشگاهی شرکت کنند. توجه داشته باشید که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو مقطع زمانی برای ورودی مهر و بهمن انجام می‌شود. البته متقاضیان ثبت‌نام برای ماه مهر، باید در اواسط مرداد اقدام کنند. ثبت‌ نام برای ورودی بهمن نیز در در اواسط دی انجام می‌شود.

 کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد

 

اگر قصد ثبت نام در دوره‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارید، باید به سایت سازمان سنجش و بخش پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید و در ابتدای فرآیند ثبت‌ نام، باید مبلغی را بابت هزینه ثبت نام بپردازید. پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، کد رهگیری، نام کاربری و کلمه عبور به شما داده می‌شوند. اهمیت کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد در آن است که برای ورود به سامانه ثبت ‌نام و انتخاب رشته، الزامی می‌باشد. در نتیجه، داوطلبانی که کلمه عبور خود را گم کرده‌اند، نمی‌توانند فرآیند نام‌نویسی را تکمیل کنند.

بازیابی کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد

نام کاربری و کلمه عبور، کلید ورود به پورتال شخصی هر داوطلب هستند. از این رو، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد، باید این دو مورد را به خاطر بسپارند. توجه داشته باشید که نام کاربری و کلمه عبور برای نام‌نویسی در دوره‌های  بدون آزمون دانشگاه آزاد، در ماه‌های مهر و آبان، در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. از آن پس، تمام اطلاعات مربوط به دانشجو، در پورتال شخصی او بارگذاری می‌شوند. در نتیجه، پیگیری ثبت‌ نام و دیگر وقایع مرتبط، تنها با در دست داشتن کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد ، میسر است. باید به این نکته توجه کنید که کد رهگیری نیز برای پیگیری امور مربوط به ثبت ‌نام و موارد دیگر الزامی است.

خبر خوب این است که سازمان سنجش، سامانه‌ای برای دریافت و یا بازیابی رمز عبور و دیگر موارد مشابه را فراهم کرده است. از این رو، داوطلبانی که اطلاعات خود را گم کرده‌اند یا به آن‌ها دسترسی ندارند، می‌توانند با طی کردن چند مرحله در سامانه الکترونیکی سازمان سنجش، برای بازیابی رمز عبور خود اقدام کنند.

ارائه درخواست به سامانه سنجش

برای بازیابی کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد، ابتدا باید وارد سامانه سنجش شوید. سپس، به بخش مربوط به پذیرش دانشگاه آزاد بروید. در آن بخش، گزینه‌ای برای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد که عنوان آن، “اعلام نتایج دوره بدون آمون کاردانی به کارشناسی” است. پس از انتخاب آن، صفحه‌ بازیابی کلمه عبور برای شما باز می‌شود.

 کلمه عبور در ثبت نام دانشگاه آزاد

اگر موفق به بازیابی رمز عبور خود نشده‌اید، به سامانه دانشگاه آزاد مراجعه کنید. توجه داشته باشید که چند خط تلفن نیز برای رسیدگی به درخواست‌های داوطلبان وجود دارند که می‌توانید در وب‌سایت سازمان سنجش، آن‌ها را بیابید.

خدمات ترجمه بازار؛ گسترده، سریع و ارزان

یکی از دغدغه‌های دانشجویان، پیداکردن بستری مناسب برای ترجمه مقالات، کتاب‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری و دیگر محتواها با زبان خارجی است. اما شاید، پیدا کردن چنین بستر گسترده‌ای، دشوار باشد. خبر خوب این است که ما در مجموعه ترجمه بازار، تمامی خدمات ترجمه را در کمترین زمان با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه می‌دهیم. باید اشاره کرد که مجموعه ترجمه بازار، موفق به کسب عنوان برترین وب سایت ترجمه از نگاه مردم در نهمین دوره جشنواره وب ایران نیز شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی