ترجمه تخصصی آبشناسی

ترجمه آب‌شناسی | ترجمه مقاله و متن هیدرولوژی 


علم آب‌شناسی به طور ویژه به مطالعه آب در کره زمین می‌پردازد، این رشته دانشگاهی که در زبان انگلیسی به هیدرولوژی (Hydrology) شناخته می‌شود از دو کلمه Hydro به معنی آب و Logy به معنای شناسایی تشکیل شده است. موضوعات نظیر پیدایش آب، چرخش و توزیع آب در روی کره زمین و صفحات زیرزمینی از جمله مباحثی است که در این علم مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این‌رو این علم وابستگی بسیار زیادی به علوم دیگر مانند زمین‌شناسی، فیزیک و غیره دارد که ترجمه آب‌شناسی را هم به مراتب حساس‌تر می‌کند.


دانلود نمونه ترجمه PDF

مشاهده نمونه ترجمه

رویکرد جدید جهت پیش‌بینی کاهش آب‌های زیرزمینی

چکیده

رویکردهای فعلی برای تعیین کمیت آب‌های زیرزمینی شامل بیلان آب و ماهواره ثقل‌سنج است. با این حال، روش بیلان آب شامل برآورد نامشخص پارامترهایی از جمله تبخیر-تعرق و رواناب است. روش ماهواره‌ای زمان و تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد. روش گزارش شده در این مقاله پیشنهاد استفاده از تئوری شکست به روشی جدید برای پیش‌بینی کاهش ضخامت اشباع در آب‌های زیرزمینی است. یک مسئله مهم در تئوری شکست، تعیین نقطه شکست است. روش پیشنهادی از عمق آب به عنوان نتیجه نهاییِ فرایندهای شارژ/تخلیه در آبخوان استفاده می‌کند تا ضخامت اشباع باقیمانده حاصل از نرخ پمپاژ اعمال شده در یک منطقه را برای ارزیابی کاهش و یا تخلیه آب زیرزمینی محاسبه کند. برای شبیه‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده از سال 1962 تا 2009، از دو پارامتر تابع ویبل و تحلیل بیز استفاده شد. روش پیشنهادی در یک آبخوانِ غیر قابل تجدید بدون هیچ گونه شارژ مجدد آزمایش شد. در نتیجه، کاهش مداوم عمق آب معیار اصلی مورد استفاده برای تخمین کاهش سطح آب شده است. ارزش روش پیشنهادی جهت پیش‌بینی تأثیر احتمالی میزان پمپاژ فعلی بر ضخامت اشباع – بر اساس داده‌های ضخامت – باقیمانده است. محدودیت روش پیشنهادی این است که فرض می‌کند شیوه‌های مدیریتی اعمال شده در طول دوره پیش‌بینی ثابت هستند. این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که پس از 300 سال احتمال 80 درصدی تخلیه آبخوان اشباع شده وجود دارد.

متن اصلی (انگلیسی) در ادامه آمده است …

ترجمه مقاله آب‌شناسی


ترجمه مقالات در مراکز علمی و تحقیقاتی که به مقوله هیدرولوژی می‌پردازند بسیار حائز اهمیت است. کشور ما نیز که دارای آب‌و‌هوای خشک است، برای اطلاع یافتن متخصصین حوزه آب به آخرین تکنولوژی‌های آب‌شناسی باید مقالات موجود را به صورت ترجمه شده مورد مطالعه قرار دهند، تا بتوانند با راه‌کارهای نوین دیگر کشورها آشنا شوند.

ترجمه مقاله آب‌شناسی تنها از دست کسانی ساخته است که دانش کافی در این علم را دارا هستند و همچنین با زبان مقصد آشنایی کامل دارند.

ترجمه متن آب‌شناسی فارسی به انگلیسی


علم آب‌شناسی یکی از آن رشته‌های دانشگاهی است که افراد بسیاری در ایران مشغول به تحصیل آن هستند. یکی از نیازهای این افراد برای ارائه مقالات و نتایج مطالعاتشان به زبان انگلیسی، پیدا کردن مترجم زبده در زمینه ترجمه آب‌شناسی است. در ژورنال‌های معتبر علمی، تنها مقالاتی به چاپ خواهند رسید که ترجمه آنها بی‌نقص، کامل و تخصصی صورت گرفته باشد. اینجاست که یک تیم ترجمه قوی و باتجربه به کار شما می‌آید.

ترجمه مقالات آب شناسی

ترجمه کتاب آب‌شناسی


اگر به دنبال مرکزی هستید که ترجمه کتاب‌های آب‌شناسی را با خیال راحت به آن واگذار نمایید، به شما ترجمه‌بازار را پیشنهاد می‌کنیم. علت پیشنهاد ما این است که در ترجمه‌بازار هر رشته، مترجمین مخصوص به خودش را دارد و از این حیث یکی از بی‌نظیرترین مراکز ترجمه به حساب می‌آید.

در کنار کیفیت بالای برگردان در این سایت، تمام کتب آب شناسی به گارانتی 72 ساعته ترجمه خواهند شد. بحث امانت‌داری در ترجمه کتاب برای  ترجمه بازار بسیار مهم است و این اطمینان را می‌دهیم که سفارش شما کاملا محرمانه می‌ماند و در هیچ‌جای دیگری منتشر نخواهد شد.

ثبت سفارش در سایت ترجمه بازار بسیار آسان است تنها کافی است به سفارش ترجمه مراجعه کرده و مراحل زیر را طی کنید:

1- تکمیل فرم‌های اطلاعات شخصی

2- ارسال متن مورد نظر به ترجمه بازار

3- دریافت پیش فاکتور رایگان

4- پرداخت هزینه

5- اتمام ترجمه و دریافت فایل نهایی

پرسش و پاسخ


آیا نرخ برگردان مقاله زمین‌شناسی با ترجمه آب‌شناسی یکسان است؟

خیر. نرخ هر رشته با توجه به تخصصی بودن آن متفاوت با دیگری است و هر مقاله نیز نرخ جداگانه‌ای خواهد داشت.

من برای دریافت ترجمه کمی عجله دارم، سایت شما چه کاری می‌تواند برای من انجام دهد؟

برای برگردان متون زمان خاصی مورد نظر است، در صورتی که می‌خواهید ترجمه شما سریع‌تر به اتمام برسد باید از پلن طلایی که کمی هزینه آن بیشتر است استفاده کنید.

آیا محتوای صوتی به صورت تخصصی ترجمه می‌کنید؟

مترجمین ما آماده برگردان هرگونه محتوا اعم از نوشتاری، صوتی و تصویری به صورت کاملا تخصصی هستند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *