قبولی در آزمون دولینگو | چگونه در این آزمون موفق شویم؟

قبولی در آزمون دولینگو
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

نکات مهم درباره قبولی در آزمون دولینگو

دولینگو یکی از مدارک معتبر زبان در سطح بین‌المللی است که می‌تواند در بیشتر مواقع جایگزین آیلتس و تافل باشد. آزمون این مدرک به‌صورت آنلاین و در منزل قابل انجام است. اما نکات مهم و راه‌های قبولی در این آزمون چیست؟ برای آشنایی با نکات و روش‌های کارآمد برای قبولی در آزمون دولینگو، با ما در این مطلب همراه باشید.

پیش‌نیاز‌های شرکت در آزمون دولینگو

آزمون دولینگو و فرایند دریافت مدرک آن، به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. اما برای شرکت در این آزمون چه مواردی لازم است؟ متقاضیان شرکت در این آزمون باید گذرنامه، شناسنامه یا گواهینامه رانندگی ترجمه شده داشته باشند.

دیگر مواردی که در آزمون دولینگو الزامی هستند، عبارت‌اند از:

  • محیطی ساکت و پرنور
  • یک ساعت وقت آزاد
  • اینترنت پرسرعت و پایدار
  • یک رایانه شخصی باکیفیت
  • هدفون، میکروفون و دوربین وب‌کم باکیفیت

قبولی در آزمون دولینگو

موارد حیاتی برای قبولی در آزمون دولینگو

اگرچه آزمون دولینگو کوتاه‌تر از تافل و آیلتس است، اما برای پاسخ‌دادن به سوالات این آزمون در بازه زمانی مشخص، باید مهارت‌های زبانی خوبی داشته باشید. در ادامه مواردی که در این آزمون تاثیر مثبت بسیاری دارند را برای شما شرح داده‌ایم.

واژگان جدید را یاد بگیرید و دایره لغات خود را گسترش دهید

برای قبولی در آزمون دولینگو لازم است دایره لغات انگلیسی خوبی داشته باشید و بر 5000 کلمه انگلیسی تسلط داشته باشید. برای تقویت دایره لغات خود می‌توانید از کتاب‌های لغات آکسفورد، کتاب 504 کلمه ضروری و دیگر موارد مشابه استفاده کنید.

روی مهارت‌های شنیداری خود تمرکز کنید

یکی از بخش‌های مهم آزمون دولینگو بخش شنیداری (Listening) است. برای این که بتوانید در بخش شنیداری این آزمون موفق باشید، پیشنهاد می‌شود از پادکست‌های زبان انگلیسی درباره موضوعات مختلف با لهجه امریکن و فیلم و سریال‌ها، کمک بگیرید.

مطالعه روزانه منظم داشته باشید

گام بعدی در قبولی آزمون دولینگو مطالعه و تمرین مداوم است. متقاضیان شرکت در این آزمون علاوه بر مهارت‌های شنیداری و دایره لغات گسترده لازم است، روزانه متن‌های انگلیسی مختلفی بخوانند و به‌دقت ساختار زبانی آن‌ها را بررسی کنند.

با لهجه آمریکایی همسو شوید

بخش صحبت‌کردن (speaking) یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمون دولینگو است. برای موفقیت در این بخش باید بتوانید، تا حدودی مشابه یک آمریکایی بومی، صحبت کنید. برای پیشرفت در این زمینه پیشنهاد می‌شود، از فیلم و سریال‌ها و پادکست‌های مختلف با لهجه امریکن کمک بگیرید و سعی کنید مثل آن‌ها صحبت کنید.

قبولی در آزمون دولینگو

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

متقاضیان شرکت در آزمون دولینگو باید بدانند که در هر ماه تنها 3 بار فرصت شرکت در این آزمون را دارند. از سوی دیگر هر بار شرکت در این آزمون هزینه جداگانه‌ای دارد، پس لازم است در فرصت‌های اولیه این آزمون قبول شوید تا ملزم به پرداخت هزینه‌های سنگین نشوید. شما می‌توانید قبل از شرکت در آزمون اصلی دولینگو، از آزمون‌های رایگان موجود در سطح وب استفاده کنید و پس از اطمینان یافتن از مناسب بودن سطح زبان خود، اقدام به شرکت در آزمون اصلی کنید.

قبولی در آزمون دولینگو دشوار نیست

موفقیت در آزمون دولینگو ممکن است در نگاه اول دشوار به نظر برسد، اما باید بدانید که قبولی در آن خیلی سخت نیست. تنها لازم است، با نظم و پشتکار موارد ذکر شده را تمرین کنید تا بهترین نمره را در این آزمون به دست بیاورید و با استفاده از این مدرک زبان به بهترین دانشگاه‌های دنیا راه پیدا کنید. از سوی دیگر در وب‌سایت ترجمه ‌‌‌بازار مطالبی آگاهی‌رسان درباره روش‌های مهاجرت تحصیلی مثل اپلای کردن با دولینگو و دیگر موارد مربوطه وجود دارند که می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی