مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

برای ثبت نام در دانشگاه آزاد چه مدارکی لازم است؟

در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 130 واحد دانشگاهی در سراسر ایران، جزو بزرگ‌ترین موسسات آموزشی کشور می‌باشد. از سوی دیگر، تنوع رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بالا است. در نتیجه، بسیاری از دانشجویان، این مرکز آموزشی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. اما برخی از افراد بر این باورند که شرایط ثبت‌نام در این دانشگاه، کمی پیچیده است. همچنین بسیاری از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، می‌خواهند بدانند که برای ثبت نام در دانشگاه آزاد چه مدارکی لازم است. در این مطلب، با مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد آشنا می‌شویم.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی، در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرای دانشجویان است. باید بدانید که متقاضیان شرکت در مقاطع تحصیلی این موسسه آموزشی، می‌توانند بدون شرکت در کنکور و با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد، در این مقاطع ثبت‌نام کنند. در نظر داشته باشید که برای ثبت نام باید در مهلت تعین شده اقدام کنید(برای کسب اطلاعات در خصوص مهلت ثبت نام در دانشگاه ازاد کلیک کنید) تا با آرامش خیال بتوانید مراحل را به درستی انجام دهید. در ادامه، با مدارک لازم برای ثبت نام در مقاطع مختلف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آشنا می‌شویم.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در مقطع کاردانی

برای شرکت در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی، باید مراحل ثبت‌نام را تکمیل کرده و انتخاب رشته کنید. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی در دو مقطع زمانی در ماه‌های مهر و بهمن، فهرست رشته‌های موجود در واحدهای مختلف را منتشر می‌کند. از این رو، اعلام نتایج نیز در دو مقطع زمانی متفاوت انجام می‌شود. اما در صورت پذیرفته شدن، باید مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد را جمع‌آوری کرده و در سایت دانشگاه بارگذاری کنید و یا به صورت حضوری به واحد مورد نظر تحویل دهید.

مدارک لازم برای شرکت در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته عبارتند از:

  • گواهی پایان تحصیل
  • اصل و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت (برای مشمولین)
  • 12 قطعه عکس 4×3

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات تکمیلی برای شرکت در هریک از این دوره‌ها، به شکل سالانه منتشر می‌شود. از این رو، بهتر است برای اطمینان خاطر با بررسی هرساله وب‌سایت دانشگاه آزاد اسلامی، مطمئن شوید که برای ثبت نام در دانشگاه آزاد چه مدارکی لازم است.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی نیز به شکل بدون کنکور و در دوره‌های پیوسته و ناپیوسته، دانشجویان را ثبت‌نام می‌کند. توجه داشته باشید که پروسه ثبت‌نام در این دوره نیز در دو مقطع زمانی در ماه‌های مهر و بهمن انجام می‌شود. البته شرایط نام برای متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، کمی متفاوت است.

داوطلبان باید پس از اعلام نتایج و در صورت قبولی، به سایت دانشگاه مراجعه کنند. سپس، مدارک لازم برای ثبت‌نام دانشگاه آزاد را جمع‌آوری کرده و در این وب‌سایت بارگذاری کنند یا به صورت حضوری به واحد موردنظر تحویل دهند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی دانشگاه آزاد عبارتند از:

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد

 

  • گواهی پایان تحصیل (مدرک کاردانی یا فوق دیپلم نیز مورد قبول است)
  • اصل و کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت (برای مشمولین)
  • 12 قطعه عکس 4×3

توجه داشته باشید که دانشگاه آزاد اسلامی در هر سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی، دستورالعمل‌های خاصی ارائه می‌دهد. اما به طور کلی، شما می‌توانید در ماه‌های مهر و بهمن، برای ثبت ‌نام اقدام کرده و حداکثر تا یک ماه پس از ثبت نام، نتایج به شما اعلام می‌شوند.

مدارک ثبت نام دانشگاه آزاد در دوره‌های کارشناسی و دکتری

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته باید گواهی اتمام دوره کارشناسی خود را ارائه دهند. از سوی دیگر، داوطلبان شرکت در دوره دکتری تخصصی نیز باید گواهی دکتری حرفه‌ای یا اتمام دوره کارشناسی ارشد را همراه خود داشته باشند. توجه داشته باشید که ارائه اصل گواهی‌ها مورد نظر و مدرک ریز نمرات برای تکمیل ثبت‌نام الزامی هستند.

ترجمه بازار؛ ارائه دهنده انواع خدمات ترجمه

بسیاری از دانشجویان به دنبال یک مرجع معتبر برای ترجمه مقالات علمی هستند. اما پیدا کردن چنین مرجعی، کمی دشوار است. در این بین، مجموعه ترجمه بازار، خدمات ترجمه انواع مقالات در انواع زمینه‌های علمی را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که ما در مجموعه ترجمه بازار، به شکل آنلاین هزینه ترجمه مقاله مورد نظر شما را برآورد می‌کنیم. از سوی دیگر، این امکان را فراهم کرده‌ایم که هزینه خدمات ترجمه را  به صورت اقساطی نیز پرداخت کنید. توجه داشته باشید که ما انواع فایل‌های صوتی و تصویری با موضوعات علمی را هم ترجمه می‌کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی