نرم افزار Ithenticate | راهی برای جلوگیری از سرقت ادبی در مقالات

نرم-افزار-Ithenticate
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

با استفاده از نرم افزار Ithenticate بهترین مقالات را ارائه دهید

کلمه سرقت معنایی گسترده دارد و فقط به‌معنای برداشتن اموال فیزیکی یک شخص بدون اجازه او نیست. برای مثال استفاده از دستاوردهای علمی، پژوهشی و مقالات یک شخص بدون اشاره نام و ذکر منبع، سرقت به‌شمار می‌آید. استفاده از این موارد با نام سرقت ادبی شناخته می‌شود. پلاجیاریسم یا سرقت ادبی یکی از مشکلات حال حاضر برای نویسندگان، محققان، اساتید و دانشجویان در زمینه‌های مختلف است. سرقت ادبی بسیار گسترده می‌باشد و انواع مختلفی دارد اما برای جلوگیری از این مشکل چه باید کرد؟ استفاده از نرم افزار Ithenticate باعث جلوگیری از بروز پلاجیاریسم می‌شود. در این مطلب با این نرم‌افزار آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار Ithenticate چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از بهترین نرم‌افزارها در زمینه بررسی پلاجیاریسم، نرم افزار آیتنتیکیت است. پایگاه داده یا دیتا بیس این نرم‌افزار پرطرفدار بسیار کامل می‌باشد و حاوی تمام مقالات معتبر و مورد تایید انواع ژورنال‌ علمی است. به‌همین دلیل Ithenticate توانایی مقایسه یک اثر علمی با هزاران مقاله دیگر را دارد و این امکان برای شما فراهم می‌شود که در صورت وجود سرقت ادبی آن را اصلاح کنید. امکانات استاندارد Ithenticate باعث شده تا بیشتر ژورنال‌های معروف آن را قابل قبول بدانند و دانشگاه‌ها و اساتید برای بررسی مقالات، پروژه‌ها و مراحل اپلای دانشجویان از آن استفاده کنند.

نرم افزار آیتنتیکیت

نرم افزار Ithenticate چه ویژگی‌هایی دارد؟

نرم‌افزار Ithenticate با دیتا بیس قوی که برای آن طراحی شده است به بیش از 80 هزار میلیون صفحه وب، 1500 میلیون محتوای علمی و 2 هزار ناشر دسترسی دارد و با دقتی فراوان درصد شباهت متن را بررسی می‌کند و گزارش می‌دهد. این نرم‌افزار نسخه ویندوز ندارد و برای استفاده از آن باید به وبسایت اصلی Ithenticate مراجعه و با تهیه یکی از اشتراک‌های آن می‌توان به‌صورت آنلاین از آن استفاده کرد.

نرم افزار Ithenticate منسب چه افرادی است؟

با پیشرفت علم، سرقت ادبی افزایش چشم‌گیری داشته است. به‌همین دلیل سخت‌گیری‌ها برای ارائه یک مقاله و تحقیق منحصر به فرد بیشتر شده است. مقاله‌ها اگر دارای شباهت‌های محتوایی با یکدیگر باشند، هرگز در ژورنال‌ها و سایت‌های معتبر منتشر نخواهند شد.

دانشجویان بیشترین استفاده را از نرم‌افزار پرکاربرد Ithenticate دارند زیرا عده‌ای از دانشجویان که برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف بین‌المللی اقدام می‌کنند برای نگارش انگیزه‌نامه و محتواهای درخواستی باید نسبت به سرقت ادبی حساس باشند و آن را رعایت کنند. در صورتی که پلاجیاریسم در محتواهای متنی دانشجویان رعایت نشده باشد، نوشته‌ها از سمت هیات علمی دانشگاه مقصد بی‌اعتبار شناخته شده و درخواست دانشجو برای اپلای رد می‌شود.

همچنین دانشجویان برای نگارش پایان‌نامه خود حتما باید متن نگارش شده خود را از نظر سرقت ادبی بررسی کنند تا پایان‌نامه توسط داوران ریجکت نشود. دانشجویان با استفاده از این نرم‌افزار پرکاربرد می‌توانند پایان‌نامه خود را از لحاظ سرقت ادبی بررسی کنند زیرا ممکن است به صورت ناخواسته دچار این مشکل بشوند.

نرم افزار Ithenticate

فرایند تحلیل و مقایسه مقالات در Ithenticate چگونه انجام می‌شود؟

با وجود نسخه‌های رایگان نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی بهتر است از نرم افزار Ithenticate استفاده کنید زیرا نسخه‌های رایگان دارای محدودیت‌های تعداد کلمه‌ هستند. برای مثال یک پایان‌نامه از بیش از 12 هزار کلمه تشکیل شده است که برای بررسی پلاجیاریسم آن در نسخه‌های رایگان نرم‌افزارهای دیگر تنها کمتر از 2 هزار کلمه بررسی می‌شود. همچنین نسخه‌های رایگان قابل اعتماد نیستند و ممکن است سرقت ادبی در اثر شما را تشخیص ندهند.

در فرایند تحلیل و بررسی یک اثر با Ithenticate ابتدا باید به‌صورت آنلاین متن نوشته شده را وارد وبسایت کنید تا پروسه مقایسه شروع شود. از آن‌جایی که دیتا بیس این نرم‌افزار بسیار گسترده و قوی است می‌تواند به‌صورت آنلاین به بررسی آثار شما با دیگر منابع علمی خود بپردازد. در آخر نیز با ارائه گزارش اشاره می‌کند که آیا متن شما یک سرقت ادبی هست یا نه.

نرم افزار Ithenticate چند نوع اکانت دارد؟

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به وبسایت اصلی Ithenticate اشتراک‌های این نرم‌افزار را مشاهده کنند. این وبسایت با شعار “پکیج مناسب خود را انتخاب کرده و آثار خود را با اطمینان منتشر کنید” سه نوع اشتراک را در دسترس کاربران خود قرار داده است.

انواع اشتراک‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

  • سینگل: این اشتراک که با هزینه 100 دلار قابل خرید است، برای یک سند تا 25 هزار کلمه قابل استفاده می‌باشد. اشتراک سینگل اعتبار یک ساله دارد
  • چندگانه: این اشتراک برای حداکثر 3 نسخه خطی تا 75 هزار کلمه قابل استفاده است و اعتباری 12 ماهه دارد. هزینه خرید این اشتراک بیش از 100 دلار است
  • سازمانی: این نوع اشتراک برای سازمان‌هایی طراحی شده است که دغدغه اصلی آن‌ها نوشتن محتواهای یونیک می‌باشد. این اشتراک نیز 12 ماه اعتبار دارد و می‌توان با مراجعه به وبسایت نرم‌افزار آن را تهیه کرد

نرم افزار Ithenticate

کدام پلتفرم‌ها از نرم افزار Ithenticate پشتیبانی می‌کنند؟

نرم‌افزار Ithenticate بسیار پرکاربرد و مورد تایید است اما تنها از طریق نسخه وبسایت و به‌صورت آنلاین قابل استفاده است. این نرم‌افزار در تمام دستگاه‌هایی که قابلیت دسترسی به اینترنت را دارند، قابل استفاده است. هیچ‌گونه اپلیکیشن و نسخه ویندوزی برای نرم‌افزار Ithenticate ساخته نشده و فروشندگان این ورژن‌ها قابل اعتماد نیستند. کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اصلی خود نرم‌افزار مراجعه کنند تا از ایجاد هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

نگارش یک محتوای یونیک با استفاده از نرم افزار Ithenticate

سرقت ادبی با پیشرفت‌های علمی، افزایش شمار مقالات و ایجاد دیتابیس‌های عظیم در اینترنت افزایش یافته است. به‌همین دلیل ابزارهای مختلفی نیز برای تشخیص این مشکل طراحی و عرضه شده‌اند. یکی از این ابزارها، نرم افزار Ithenticate است. این نرم‌افزار با توجه به الگوریتم‌های آنلاین خود توانایی بررسی سرقت ادبی را دارد. همچنین علاقمندان می‌توانند برای شناخت سایر نرم‌افزارهای تشخیص پلاجیاریسم از محتواهای آگاهی‌رسان سایت ترجمه بازار استفاده کنند. ما در محتواهای این وبسایت تلاش کرده‌ایم بهترین نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی را به شما معرفی کنیم. همچنین تمامی متون ترجمه شده توسط ترجمه بازار با به‌روزترین نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی بررسی می‌شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به ترجمه مقاله دارید؟

ترجمه به تمام زبان‌ها

021-28425017

ترجمه کتاب به صورت تخصصی